Мінтранс Росії видає бажане за дійсне:  3 липня 2014 року чиновники заявили, що під час переговорів відомства з представниками Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO) було домовлено, що Росія «повинна забезпечити аеронавігаційне обслуговування над Кримом та територіальними водами, а Україна — над нейтральними водами, але з урахуванням технічних домовленостей з Росією з аеронавігаційного обслуговування в районі Сімферополя».

Цю інформацію поширили російські ЗМІ. Але вона (це вже стає недоброю традицією медійників північного сусіда) не відповідає дійсності. Генеральний секретар ICAO Раймонд Бенджамін та керівник європейського філіалу Луїс Алмейда спростували цю заяву Росії. ІСАО повністю підтримує резолюцію ООН щодо територіальної цілісності України, сказали під час неофіційної зустрічі із головою Державної авіаційної служби України Денисом Антонюком високопосадовці ICAO. Крим є частиною України, тож зона Чорного моря як була делегована нашій країні, так за нею й залишається. А, отже, повітряний простір над півостровом та Чорним морем не підлягає анексії — це виключне право авіаційної влади України.

Нагадаємо, що 2 квітня 2014 року Європейська організація з безпеки аеронавігації (Євроконтроль) заборонила польоти повітряних суден у Криму. В. о. генерального директора Украероруху Дмитро Бабейчук та представник Євроконтролю — керівник проекту підтримки України Херман Нійус заявили, що жодна авіакомпанія із 40 країн—членів Євроконтролю не зможе виконувати ці польоти до міст чи аеропортів України без офіційного дозволу авіаційної влади останньої.

Окрім того, починаючи з 12 березня 2014 року, українська влада закрила аеродроми Сімферополя, Севастополя та нижній повітряний простір над територією півострова Крим, наполягаючи, що вони залишаються у відповідальності українських авіадиспетчерів, які не можуть виконувати свої обов’язки після приєднання Криму до Росії. Відтак, згідно з картою обмеження польотів, затвердженою організацією з безпеки повітряної навігації, до зони, де польоти неможливі, увійшли Херсонська, частина Миколаївської та Запорізької областей, частина повітряного простору над Азовським та Чорним морями. Тож літаки міжнародних авіакомпаній змушені облітати півострів, втрачаючи на цьому значний час. До Криму літають лише повітряні судна російських авіакомпаній.

З цієї ж причини Україна буде змушена закрити для міжнародного судноплавства морські порти, розташовані на території Автономної Республіки Крим, — Євпаторію, Керч, Севастополь, Феодосію, Ялту. Відповідний наказ зареєстровано в Мін’юсті 24 червня 2014 року. Він набере чинності після офіційного опублікування. Документ ухвалено на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 №578-р «Деякі питання функціонування морського та річкового транспорту» та відповідно до Порядку відкриття та закриття морських портів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 року №495.

В уряді нагадують, що Україна ще в середині травня повідомила Міжнародну морську організацію (IMO) про те, що готує рішення щодо закриття кримських портів.