ВІДЕОКОНФЕРЕНЦІЯ. З 1 січня  2013 року набув чинності новий закон про екстрену медичну допомогу, підписаний Президентом України  півроку тому. Один із його принципових моментів, що викликав чимало дискусій, — норма, яка визначає час приїзду «швидкої»: до 10 хвилин у місті, до 20 — в сільській місцевості. «Було зламано багато списів, чи не ставимо ми надто суворі рамки, — розповів під час відеоконференції в Кабінеті Міністрів директор департаменту реформ та розвитку медичної допомоги Міністерства охорони здоров’я Микола Хобзей. — Хочу наголосити, що цим законом ми встановили певний жорсткий соціальний стандарт, який залежить не тільки від системи охорони здоров’я, а й від ресурсного забезпечення: від наявності відповідного зв’язку, створення диспетчерських служб нового зразка, які могли би координувати зусилля  всіх задіяних у реалізації цього закону».

Виконання нормативів приїзду «швидкої» залежить і від відповідної інфраструктури — зокрема стану доріг, особливо у сільській місцевості, їхнього освітлення тощо. Нині, за офіційними даними, час приїзду «швидкої допомоги», приміром, на Харківщині, становить 9 хвилин в обласному центрі й майже 30 хвилин — у районах. Недотримання нормативів щодо сільської місцевості пояснюють зокрема тим, що нині міжміські та міжрайонні канали зв’язку повністю  ще не запроваджено. Проблему обіцяють розв’язати за 2 місяці. На Львівщині число приїздів «швидкої», що не вкладаються у 20 хвилин, становить приблизно 20%.

Загалом зв’язок та робота центральних диспетчерських — нині одна з найбільших організаційних проблем. Крім того, як зазначив Микола Хобзей, торік не було реалізовано національного проекту «Вчасна допомога», спрямованого на створення єдиних регіональних оперативно-диспетчерських служб, де б використовували сучасні GPS-технології, аби зменшити час приїзду бригад «швидкої». «За нашою інформацією, в березні цього року буде завершено підготовку до проекту, отож з’явиться можливість методичного керівництва для реалізації центральних диспетчерських. За планом передбачалося, що буде 4 пілотних та 5—6 непілотних областей. На реалізацію першого етапу в 2013 році передбачено 40 мільйонів гривень», —  повідомив Микола Хобзей.

Актуальною лишається і проблема зношеності автопарку «швидких». У  цьогорічному бюджеті на капітальні видатки, зокрема на медичне обладнання та придбання автомобілів передбачено мільярд 401 мільйон гривень. Нині МОЗ спільно з Мінфіном вирішують, скільки конкретно коштів виділять на купівлю нових автівок.