Раз на кілька років неодмінно виринає якийсь проект, де йдеться про те, що вже нинішнє покоління одеситів буде їздити громадським транспортом із комфортом. Черговими такими планами ділилися на нещодавньому засіданні  містобудівної ради Одеси. Тут було презентовано концепцію першої черги швидкісного трамвая від вул. Паустовського до Куликового поля. Ця гілка, фактично, мала б зв’язати залізничний вокзал і центр міста із віддаленим селищем Котовського. 

Проектувальник, ТОВ «Електротрансодеса», запропонував пустити транспорт у центральній частині міста під землею, а далі, починаючи від Пересипського мосту, естакадою у 5 метрів заввишки. За розрахунками проектувальників, скориставшись таким трамваєм, пасажири могли б усього за півгодини дістатися від залізничного вокзалу до селища, витративши на поїздку 3 — 3,5 гривні. Нині у маршрутці така поїздка обходиться у 2,5 гривні і триває щонайменше хвилин 45. При звичній перевантаженості траси треба витратити годину і більше.

Запуск «метротраму» дав би змогу зняти до половини маршруток, полегшивши життя  одеським автомобілістам. І все це  лише перша із трьох черг одеського транспортного раю. Ще дві лінії мають пролягти в бік селища Таїрова та Застави.

Утриматись від ейфорії із цього приводу змушує одна прикра цифра. За підрахунками проектувальників, приблизна вартість лише першої черги становить приблизно півтора мільярда доларів.  Для порівняння: це разів у шість більше, ніж увесь цьогорічний бюджет міста Одеси. Звісно, проектувальники роблять ставку не на бюджетне фінансування, а на інвесторів. Хоча навряд чи вони так і вишикуються у чергу на цей проект із заявленою окупністю у 26 років.

В.о. заступника Одеського міського голови Кирило Шаламай визнає, що реалізація проекту в нинішніх економічних умовах є нереальною, і називає його корисним хіба що як «інформацію для роздумів» на тему нових рішень транспортної проблеми. А тим часом Михайло Козирєв — член містобудівної ради, котрий раніше на багатьох посадах (включно з віце-мерівською) займався комунальними проблемами міста, запропонував: ніж ширяти мріями в небесах та під землею, за максимумом задіяти вже наявну трамвайну мережу. Патріарх комунгоспу каже, що й нині трамваєм 7-го маршруту дістатися Пересипу можна швидше, ніж маршруткою, його ж бо рейки прокладені окремо від автомагістралі, що регулярно потерпає від заторів.

Тож навіть і без транспортного хай-теку, котрий Одесі аж ніяк не по кишені, поліпшити життя мешканцям селища Котовського, а це ледь не третина одеситів, цілком можливо. Досить лише подбати, щоб звичайні трамваї ходили тут частіше, швидше та без поломок. Утім, такий скромний проект — це для «попрацювати» А той, перший, з тунелями та естакадами —для «помріяти». А мріяти, звісна річ, легше.