МЕТА

Авіабудування в Україні може процвітати лише за умови об'єднання заводів в одну потужну корпорацію

Підготовку Державної цільової програми розвитку авіаційної промисловості на період 2011-2020 рр. слід завершити якнайшвидше. Про це йшлося на розширеній нараді з розвитку вітчизняної авіаційної промисловості, проведеній під головуванням першого віце-прем'єр-міністра - міністра економічного розвитку і торгівлі Андрія Клюєва.

Доручено підготувати детальні плани-графіки з чітким визначенням відповідальних за всі заходи. "з ви будете мені щотижня доповідати про їх виконання", - заявив урядовець.

Ряд міністерств, зокрема Міноборони та Мінінфраструктури, в найкоротші терміни повинні представити чіткі програми на найближчі роки, які б відбивали внутрішні потреби України в авіаційній техніці. Бо країна має бути забезпечена вітчизняними літаками.

Контроль за кожною копійкою

Дуже важливо створити стимули для авіабудівників, використовувати переважно продукцію українського приладобудування, бо це вітчизняний товаровиробник, робочі місця в Україні, зростання ВВП, гроші в бюджет, зарплата наших людей. При цьому поставлено завдання максимально оптимізувати структуру галузі і скоротити собівартість продукції.

Андрій Клюєв вважає, що терміново слід розпочати корпоратизацію підприємств галузі, тому він доручив прискорити підготовку відповідних документів. "Повинна запрацювати потужна вертикально інтегрована компанія. Ви повинні корпоратизуватись, пройти акціонування. Створити нормальні умови для розвитку. Поодинці не виживе жодне підприємство", - переконаний урядовець.

За його дорученням буде створено міжвідомчу робочу групу, яка в найкоротші терміни підготує законопроект про реструктуризацію боргів та розв'язання інших фінансових проблем підприємств.

"Ми можемо і далі нараховувати пені та штрафи на ці борги, проте вони їх ніколи не заплатять. Але ми більше не допустимо, щоб після списання старих боргів почали з'являтися нові! Якщо хоч хтось із директорів почне накопичувати борги, хай відразу пише заяву про звільнення! Ми знайдемо фінансування для розвитку галузі й вирішимо всі питання. Але при цьому вкрай важливо забезпечити найжорсткіший контроль за кожною копійкою. Ми більше не допустимо розбазарювання коштів, як це було в минулі роки!" - цитує слова Андрія Клюєва його прес-служба.

При Мінфіні із залученням банківських фахівців для доопрацювання ефективних механізмів фінансової підтримки розвитку вітчизняного літакобудування буде створено ще одну робочу групу. Бо за рахунок лише державного бюджету неможливо розвинути жодну галузь. Потрібні також приватні інвестиції і банківський капітал.

За словами народного депутата України і багаторічного керівника ВАТ "Мотор Січ" В'ячеслава Богуслаєва, робоча група вже ретельно вивчила досвід функціонування цих фінансових механізмів у Південній Кореї, Бразилії, Китаї, Росії, США і ЄС. Там скрізь мінімізовано витрати з держбюджету, і йдеться про підтримку, в першу чергу, продажів та постпродажного обслуговування.

А приріст таки є

Особливу увагу на нараді було приділено контролю за інтелектуальною власністю на розробки вітчизняного авіабудування, адже це найважливіший актив, який держава має суворо контролювати. Доручено розробити нормативно-правовий акт про спрощення проходження митних процедур при ввезенні літаків, двигунів і агрегатів вітчизняного виробниц?тва для ремонту в Україну.

За словами В'ячеслава Богуслаєва, у галузі намітилися певні позитиви. Вже успішно працює закон про підтримку літакобудування, а також закон, який звільняє від митних зборів при надходженні в Україну нових технологій. Це допомогло вижити в минулому і допомагає в цьому році.

За даними голови Держ-агентства з управління державними корпоративними правами Дмитра Колєснікова, загальний обсяг продукції, виробленої галуззю торік, становив близько 10 млрд грн, що на 11% вище, ніж позаторік, і на 74% вище, ніж у 2008 році.