ДОПОМОГА. В Україні 24,4% громадян через складність та тривалість оформлення соціальної допомоги та виплат більше не хочуть звертатися до управлінь праці та соціального захисту.

Про повідомила експерт Фонду суспільної безпеки Ганна Єлькіна за результатами дослідження, проведеного в рамках проекту «Національний моніторинг реформи соціального захисту та соціальних послуг», на прес-конференції в УНІАН.

«Важливим і кричущим фактом також є незадоволеність розміром призначеної допомоги. Як показало дослідження, 42,2% респондентів вказують на те, що розмір допомоги їх не задовольняє в тому плані, що держава не опікується інтересами вразливих груп населення», – сказала Ганна Єлькіна.

У свою чергу експерт Олена Жучина (Національний університет «Києво-Могилянська академія») зазначила, що дослідження щодо якості та доступності адміністративних послуг із призначення соціальної допомоги управліннями праці та соціального захисту та у територіальних центрах та соціальних службах проводилося в листопаді-грудні 2011 року в Києві та 7 областях - Волинській, Житомирській, Київській, Львівській, Рівненській, Сумській та Тернопільській.

За її словами, дослідження також виявило низку суттєвих недоліків щодо поширення інформації про розміри та порядок призначення допомоги в управліннях праці та соціального захисту населення. Зокрема, 51% респондентів зазначили, що без сторонньої допомоги їм було важко розібратися з документами, в той час як 49% заявили, що отримана інформація щодо процедури, розміру та порядку призначення соцдопомоги була вичерпною та зрозумілою.

«Дослідження також показало, що в 2011 році кількість одержувачів соціальної допомоги та житлових субсидій в деяких регіонах скоротилася майже на половину. Серед причин такого скорочення було виявлено довільне тлумачення соціальними інспекторами права на допомогу, траплялися такі випадки, коли вони на власний розсуд визначали – надавати житлову субсидію чи ні, не вивчаючи доходів та майна», – додала Г.Єлькіна.

У свою чергу соціолог Фонду суспільної безпеки Ганна Король підкреслила, що кількість звернень до соціальних служб зросла. «Попит на всі види соціальної допомоги істотно зріс з початку фінансово-економічної кризи. Найчастіше зверталися щодо надання матеріальної допомоги, субсидій та різних видів інших фінансових виплат», – уточнила вона.

Водночас експерти наголошують на недостатності фінансування соціальних центрів, що є однією з причин низької якості надання послуг. «Спеціалісти зазначали, що отриманих коштів на функціонування центрів вистачає здебільшого на виплату заробітних плат працівникам та оплату комунальних послуг»,– додала О.Жучина.