Нинішнього року в країні зафіксовано найвищий за останні десятиліття показник руйнування доріг. Причини утворення ямковості — недодержання міжремонтних термінів, що пов’язано з недостатнім фінансуванням дорожньої галузі. Також покриття руйнується непередбачуваним навантаженням на шляхи, збудовані ще в 60-70-х роках минулого століття. Одне з рішень — контроль ваги автомобілів і обмеження руху понаднормово важких авто. На Черкащині вже працює один такий контрольний комплекс на трасі Київ—Одеса (на ньому вже зважено понад сім тисяч вантажівок) і будують другий. В області до ремонту доріг залучені одні з найпотужніших підрядних організацій в Україні. Буквально за місяць запрацював потужний завод з виготовлення асфальтобетонних сумішей.

Цього року на ремонтні роботи було передбачено 235 мільйонів гривень. Зараз фінансування збільшується. Подекуди розгорілася напружена робота, однак тільки подекуди. Тому й викликає стурбованість стан освоєння виділених коштів. Торік на цю дату їх було освоєно лише половину. Подібна картина й нинішнього. Якщо Служба автомобільних доріг у Черкаській області використала ресурси майже повністю, то Золотоніський, Тальнівський,  Чорнобаївський, Канівський  райони — лише близько третини, а в обласному центрі — 19%. Чому ж не поспішають у районах з ремонтом доріг, на стан яких нарікають усі?

Один із важливих чинників, вважає в. о. директора департаменту економіки облдержадміністрації Роман Карманнік, — брак чіткої пріоритетності об’єктів. Навесні, уже через місяць після затвердження переліку доріг, які потрібно відремонтувати, почали надходити пропозиції щодо його змін. Окремі райони протягом року вносили такі зміни по чотири-п’ять разів, хоча є й протилежні приклади. Приміром, у Чигиринському й Жашківському районах робота організована добре, тут уже освоїли 90% виділених ресурсів. Все залежить від менеджменту.

Далеко не всі міськвиконкоми, які взялися використовувати ці кошти, справляються з цим, додав начальник Служби автомобільних доріг у Черкаській області Сергій Болтов. Скажімо, Уманський освоїв лише 33%. До всього, є невиконання помісячного плану субвенції з держбюджету — з цього приводу облдержадміністрація звернулася до Мінфіну та Укравтодору. А як освоюються кошти державної субвенції, розпорядниками якої є райдержадміністрації та міськвиконкоми? План на рік — 37 мільйонів гривень, на сьогодні профінансовано 20 мільйонів, освоєно ж ледь більше половини.

На Шевченкових місцях працюють вісім бригад, вісім асфальтоукладачів, 22 дорожні котки, 80 самоскидів й інша техніка. Задіяно дев’ять асфальтобетонних заводів з Черкащини та інших областей. У Канівському районі заплановано відремонтувати 60 кілометрів доріг. На сьогодні завершені роботи на 16 кілометрах доріг, а на 35 км укладено вирівнюючий шар. Зрозуміло, свої корективи вносить погода.

— Ми маємо джерело фінансування, відповідні потужності, техніку, обладнання та сировину, тому всі роботи буде проведено вчасно й належним чином, — запевнив журналістів після засідання колегії обл?держадміністрації, де й розглядалося це питання, її голова Сергій Тулуб.

Однак для цього слід ще докласти зусиль.