ЖКГ. Держфінінспекція проводить моніторинг і контроль за кожним фактом необгрунтованого підвищення комунальних тарифів.

Споживачі не повинні оплачувати неефективність, безгосподарність, а в деяких випадках і незаконну діяльність житлово-комунальних підприємств. Таку позицію озвучив на брифінгу в стінах Будинку уряду голова Державної фінансової інспекції Петро Андрєєв. «Це проста і водночас жорстка позиція чинної влади, зокрема Президента і Прем’єр-міністра», — констатував він.

Для запобігання безпідставному здорожчанню для населення вартості комунальних послуг Держфінінспекція у лютому розпочала перевірки комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства щодо обгрунтованості підвищення тарифів на послуги. Відповідне урядове доручення відомство отримало наприкінці січня.

«За дорученням найвищого державного керівництва ми проводимо моніторинг і контроль за кожним фактом необ∂рунтованого підвищення тарифів», — сказав Петро Андрєєв.

На сьогодні по всій Україні фахівці Держфінінспекції перевіряють законність підвищення тарифів на комунальні послуги, яке відбулося в IV кварталі минулого року та в січні поточного. Крім об∂рунтованості та економічної доцільності підвищення тарифів, ревізори перевіряють формування невиробничих затрат і собівартості послуг, законність використання коштів, сплачених споживачами комунальних послуг.

Для активізації цієї роботи керівництво відомства акцентувало особливу увагу на зворотному зв’язку з громадськістю за допомогою телефону довіри, який діє як у центральному апараті (425-38-18), так і в кожному її територіальному органі. І громадяни не залишаються байдужими до цих проблем. Від початку лютого Держфінінспекція отримала понад 100 дзвінків від людей, які повідомили про різноманітні випадки необгрунтованого, на їхню думку, підвищення тарифів на комунальні послуги. Усі їх ретельно перевіряють. Як наслідок, на сьогодні проводиться близько півсотні ревізій щодо з’ясування законності збільшення комунальних тарифів.

Попри те, що перевірки обгрунтованості підвищення тарифів на комунальні послуги лише розпочалися, у багатьох випадках пересічні споживачі вже сьогодні отримали практичні позитивні результати від ревізій. Щойно керівництво Держфінінспекції заявило через засоби масової інформації про свої наміри провести зазначені перевірки, як низка органів місцевого самоврядування у Чернігівській, Харківській, Сумській і Полтавській областях, не чекаючи на візит ревізорів, одразу ж знизила раніше підняті тарифи.

«Такі факти можна віднести до наших локальних перемог, оскільки головна мета цих перевірок має соціальний характер: захист інтересів пересічних споживачів, наших простих громадян», — цитує слова Петра Андрєєва прес-служба Державної фінансової інспекції.

Також він зазначив, що 2011 року в Україні значно зменшилась кількість фінансових порушень у державному та комунальному секторах економіки. Так, відсоток втрат відносно загальної кількості охоплених контролем фінансових та матеріальних ресурсів держави минулого року становив 1,1 %. Для порівняння, 2010 року під час проведення комплексного аудиту стану національної економіки цей показник становив майже 5%. 

Відділ новин
«Урядового кур’єра»