РЕКОНСТРУКЦІЯ

Оновлений пункт пропуску «Гоптівка» здатний забезпечити проїзд 3000 автомобілів і 20 тисяч пасажирів за добу

Той час, коли на Міжнародному автомобільному пункті пропуску «Гоптівка»,  розташованому в Харківській області, збиралися довжелезні черги, давно канув у Лету. Але по-справжньому європейськими найбільші «східні ворота» України стали після реконструкції, розпочатої 2011 року і завершеної наприкінці минулого.  Тепер тут функціонують 23 смуги руху: 11 на виїзд з України і 12 — на в’їзд.

Пункти пропуску на кордоні — це як передпокій у будинку. Які враження від нього — такі і судження про країну. Фото з сайту dozor.kharkov.ua

Абсолютно нема черг

Проектні середньодобові показники пропуску громадян, за словами митників, становлять 20 тисяч осіб і 3 тисячі одиниць транспортних засобів. Насправді ж працівникам митного посту іноді доводиться здійснювати митний контроль та митне оформлення громадян і транспортних засобів у кількості, значно більшій за проектну. Зокрема, в період підготовки та проведення заходів під час Євро-2012 митниці у взаємодії із прикордонною службою вдалося  забезпечити пропускну спроможність на рівні 7 тисяч транспортних засобів та 35 тисяч громадян щодоби.

— Сьогодні ми з приємністю  констатуємо, що в нас абсолютно  нема черг у пунктах пропуску транспортних засобів, які перевозять громадян чи то в Російську Федерацію чи звідти, — каже перший заступник начальника Харківської митниці Олександр Мірза. — Крім нових смуг руху,  комфортному перетину митного посту «Гоптівка» сприяють  ще й нові навіси, які захищають громадян від дощу, вітру і снігу в будь-яку пору року.

На  «Гоптівці», за словами Олександра Мірзи, споруджено дві нові будівлі для прикордонників і митниці, створено додаткову пішохідну смугу, проведено реконструкцію нинішніх приміщень, єдиного офісу, зроблено додаткові комунікаційні роботи, технічні переоснащення. Ближче до російського кордону створено систему пропуску транспортних засобів, яка дає змогу в режимі он-лайн управляти транспортними потоками залежно від навантаження.  Загальна вартість робіт з реконструкції «Гоптівки» — 71 мільйон гривень. За актами виконаних робіт, уже виплачено 67 мільйонів 300 тисяч гривень.

— Усі кошти, виділені урядом на реконструкцію, пішли у справу, — каже Олександр Мірза. — Це видно і відчутно всім, хто потрапляє на пункт пропуску. Безумовно, моменти накопичення транспортних засобів бувають — тоді, коли автомобілі, оформлені українською стороною, не можуть бути пропущені російською стороною з об’єктивних причин.

— Мені часто доводиться перетинати кордон у цьому пункті пропуску, — розповідає харків’янка Валентина Рудь. — В Бєлгороді, по той бік кордону, живуть мої діти з онуками. Тому майже  на всі свята їжджу до них з гостинцями. Раніше такі подорожі були для мене, вже літньої жінки, досить проблемними. Тепер вони стали приємнішішими, оскільки вся процедура триває лічені хвилини.

З її думкою цілком погоджується й росіянин Василь Кузовікін, який часто відвідує Харків у справах. Він розповів, що в нього також немає нарікань щодо перетину цієї частини українського кордону, особливо тепер, коли в пункті пропуску «Гоптівка» побудовано своєрідне місто. Адже раніше, за словами Василя Кузовікіна, тут не було ані води, ані каналізації.

Швидкість — пильності не завада

— Усі громадяни, які перетинають державний кордон, роблять це в найкомфортніших умовах, — каже заступник голови Харківської облдержадміністрації Василь Хома. — А ще два роки тому, як тільки розпочиналася реконструкція, вистачало скептиків, які не вірили, що роботи будуть проведені своєчасно і якісно.

Можливо, незабаром у пункті пропуску «Гоптівка» запровадять ще й спеціальні картки, які вже діють у міжнародному аеропорту «Харків». Тоді перетнути українсько-російський кордон можна буде ще швидше, ніж сьогодні: не за одну, а за півхвилини. Але, на думку митників, перш ніж запроваджувати картки, потрібно прорахувати економічний ефект від такого нововведення.

Вичерпну відповідь власкор газети отримала і ще на одне запитання: чи не впливає, приміром, швидкий перетин кордону на пильність митників?

— Абсолютно! — зазначив Олександр Мірза. — Митний контроль, згідно з вимогами Митного кодексу, вибірковий, і відповідно працює система аналізу ризиків, коли певна кількість транспортних засобів виводиться зі смуги зеленої на червоний коридор і там здійснюються посилені заходи митного контролю.