ПРОТЕСТИ

Італійці не хочуть жити, затягнувши паски

Антикризовий уряд Маріо Монті, який прийшов на зміну любителеві розкошів Сильвіо Берлусконі, зіткнувся з неабияким спротивом  італійців тактиці жорсткої економії в умовах  загрозливого зростання дефіциту бюджету  й зовнішнього боргу. Учора до тижневого страйку водіїв вантажного транспорту долучилися працівники римських аеропортів, залізниць і регіональних авіакомпаній. Через відсутність комплектуючих зупинилися заводи Fiat, у Неаполі — проблеми з вивезенням сміття. А загалом страйки на Апеннінському півострові розписані до весни:  наступні в черзі на акції протесту  аптекарі, адвокати, нотаріуси та флюгери суспільних настроїв — таксисти.

Наслідки таких акцій щодня відчувають  майже всі італійці, однак вони не мають наміру здаватися.  Приміром, перекриті по всій країні дороги призводять до дефіциту харчів: за словами пекарів, інгредієнти для випічки хліба та виробництва пасти закінчуються (а голодний представник гарячої нації — це вам не соус до піци). У деяких місцях, як, скажімо, на Сицилії, навіть за наявності продуктів їх все одно немає чим доправляти — у місцевих АЗС закінчився бензин. 

Арівідерчі, стабільність. Фото з сайту daylife.com

Та, як передає  РІА «Новости», це тільки початок: страйк транспортників, який триватиме щонайменше до вихідних, уже призвів до першої людської жертви: вранці 24 січня біля міста Асті під колесами вантажівки загинув 46-річний водій-маніфестант. Судячи з усього, йдеться про нещасний випадок. За даними поліції, громадянка Німеччини, яка перебувала за кермом фури, намагалася виїхати на автостраду після нічної стоянки і здійснила ненавмисний наїзд на свого італійського колегу — водій помер просто біля пікету автотранспортників.

Зазначимо, що позаминулого місяця в Італії та багатьох інших країнах ЄС уже був масштабний страйк транспортників. В Італії страйкували водії автобусів і таксисти. А через тиждень тисячі студентів влаштували масові демонстрації в понад 60 містах Італії, виступаючи проти економічної політики та антикризових заходів уряду.

Загалом італійцям і тим, хто до них приїжджає, справді потрібно звикати до протестів. «Найімовірніше, протягом найближчих кількох тижнів в Італії триватимуть страйки і збережеться напружена обстановка, — вважає італійський політолог Бенсі Джованні. — Та в кінцевому підсумку італійці все ж змиряться зі становищем, тим більше що уряд почав велику кампанію з  роз’яснення необхідності драконівських антикризових заходів».

Адже ще у своєму вступному слові глава нового уряду Італії підкреслив, що «жертви», які належить принести, повинні бути розподілені максимально справедливо. «Що справедливіше вони будуть розподілені, то охочіше їх приймуть», — пояснив Маріо Монті. Він обіцяв відродити економіку і відновити довіру інвесторів. Щоб стимулювати економіку, не піддаючи при цьому загрозі доходи держави, колишній єврокомісар і технократ запропонував знизити прибутковий податок і одночасно підвищити споживчі податки.

Маріо Монті визнав, що Італія перебуває в дуже серйозній ситуації, а Європа переживає найсуворіший період з часу закінчення Другої світової війни. Він заявив, що не може уявити виживання Євросоюзу в разі краху єврозони. На думку Монті, крах євро відкине Європу на рівень розвитку 1950-х років. А цього допустити не можна.