ЗАВДАННЯ. Україні потрібен окремий законодавчий акт для «профільного» впорядкування торгівлі.

Проект Закону України «Про внутрішню торгівлю» спрямовано на вдосконалення ведення торговельної діяльності. Про це повідомив перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Вадим Копилов під час зустрічі з представниками компаній — членів Європейської Бізнес Асоціації.

Законопроект чітко визначає межі державного регулювання у сфері внутрішньої торгівлі, спрямований на виведення товарообігу з тіні та забезпечення контролю за якістю товарів шляхом запровадження необтяжливої, але ефективної та прозорої системи звітності.

Документ покликаний врегулювати взаємовідносини між власниками ринків та кінцевими орендарями — тими, хто безпосередньо здійснює торгівлю. Зокрема перешкодою для «спекулювання» торговими площами на ринках стане обмеження маржі на оренду.

Одним з нововведень є норма, згідно з якою товари, для продажу яких встановлено обмеження щодо віку покупця, реалізуються у спеціалізованих магазинах або у відокремлених від інших товарів приміщеннях (відділах, секціях) з обладнаним місцем розрахунку. «Це дасть змогу впорядкувати організацію торгівлі алкогольними та тютюновими виробами у всіх форматах торгівлі та зменшити їх пропаганду серед дітей і підлітків, — наголосив Вадим Копилов, додавши: — Досвід країн ЄС свідчить, що обмеження вільного доступу до місць продажу алкоголю й тютюну зменшить їх споживання».

У разі прийняття законодавчого акта виграє споживач, адже буде захищенішим від споживання неякісної та небезпечної продукції, матиме змогу реалізовувати своє право на повернення продавцю неякісної продукції, повідомляє прес-служба Мінекономрозвитку.

Законопроект корисний і товаровиробникам, бо унеможливить ситуацію з невчасним розрахунком за вже реалізований товар і коли оплата послуг з просування товарів у роздрібній торгівлі стає обов’язковою умовою входження постачальників товарів до торговельних мереж.

«Таке врегулювання відносин між постачальниками товарів і торгівлею запобігатиме необгрунтованому зростанню цін, передусім на соціально значущі товари. У підсумку виграє споживач», — наголосив Вадим Копилов.

Для суб’єктів господарювання сфери торгівлі в законопроекті запроваджено принципи чесної конкуренції та розвитку малого й середнього бізнесу, закладено підгрунтя для підвищення якості обслуговування, захищено права і законні інтереси суб’єктів торговельної діяльності.

Під час зустрічі обговорено також питання державного регулювання цін на соціально значущі продукти та створення Державної інспекції України з контролю за цінами, її роль та функції; затвердження порядку маркування харчових продуктів щодо вмісту в них генетично модифікованих організмів. Також розглядали питання митного оформлення продукції, яка більше не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, технічний регламент мийних засобів та умови його відтермінування.

Відділ новин
«Урядового кур’єра»