Як правило, в таких ДТП зазнає травм багато пасажирів, часто вони закінчуються фатально. Нещодавно в межах боротьби з нелегальними автоперевізниками з ініціативи обласної влади перевірили стан обслуговування міських маршрутів та припинили діяльність кількох нелегальних маршруток.

На одному з маршрутів Запоріжжя водій перевозив пасажирів у стані наркотичного сп’яніння. Сталося це, за даними заступника директора департаменту промисловості та розвитку інфраструктури Запорізької ОДА Романа Пісарєва, о дев’ятій ранку. Водій автоматично потрапив до чорного списку порушників.

Щоб якось боротися з навалою маршруток, у Запорізькій області планують замінити «Спринтери» на великі автобуси та ввести безготівковий розрахунок за проїзд, упровадити автоматизовану систему диспетчерського управління громадським пасажирським транспортом.

Як розповів директор департаменту промисловості та розвитку інфраструктури Запорізької ОДА Андрій Антонов, торік на шляхах області зафіксовано 3025 порушень правил дорожнього руху за участю мікроавтобусів-перевізників, з них 15 аварій, які мали трагічні наслідки, — з провини водіїв.

Основна причина аварій за участю пасажирського автотранспорту — використання переобладнаних «Спринтерів». Безпека руку на дорозі залежить від водіїв-нелегалів, які працюють на маршрутах. Нелегальні перевізники намагаються маскуватися під спеціальні чи нерегулярні маршрути. За словами Андрія Антонова, буде посилено медогляд водіїв та техоснащення транспорту. Найбільш розповсюджене порушення правил безпечного руху. Для боротьби з порушниками створено чорний список водіїв автобусів, у якому вже 69 водіїв. Список оновлюють щомісяця.

У планах влади — створити підприємство-перевізник комунальної форми власності, впровадити автоматизовану систему диспетчерського управління громадським пасажирським транспортом, автоматизовану систему інформування про надзвичайні ситуації, виклику екстрених служб, безготівкових розрахунків за проїзд у транспорті. Але головне — замінити мікроавтобуси на автобуси великої місткості. Проведено відповідну презентацію нових комфортних пасажирських автобусів.

А ще в. о. голови Запорізької ОДА Костянтин Бриль доручив департаменту промисловості та розвитку інфраструктури Запорізької ОДА і фіскальним органам перевірити підприємства-перевізники щодо легального працевлаштування їх водіїв та виплати їм зарплати.

Питання появи в Запоріжжі автопідприємства було одним із головних на недавній сесії облради, де депутати розглянули доцільність створення нового комунального підприємства «Автогосподарство». Як зазначив Андрій Антонов, воно стане дієвим інструментом, спрямованим на створення ринкової конкуренції в галузі пасажироперевезень, легалізації та підвищення якості послуг і безпеки пасажирів.

— Приватні перевізники економлять на комфорті та безпеці пасажирів і не сплачують у повному обсязі податків, — зазначив він. — Так, у бюджети всіх рівнів за рік від перевізників ми отримали 13 мільйонів гривень, тоді як в області майже 5 тисяч транспортних засобів, які займаються перевезеннями. Торік водії маршруток порушили правила дорожнього руху понад п’ять тисяч разів. З їхньої провини трапилося 15 ДТП, одна людина загинула. Динаміка порушень цього року залишається на високому рівні. За два місяці 2016-го зафіксовано три смертельні ДТП з вини водіїв.

Як підкреслив директор департаменту ОДА, перевагами КП «Автогосподарство» стануть прозорість роботи, повна сплата податків та наповнення бюджетів, офіційне працевлаштування водіїв, надання якісних і безпечних послуг з перевезення пасажирів та всіх пільговиків. Прикметно, що Запорізька ОДА вже веде переговори щодо залучення в КП «Автогосподарство» автобусів великої місткості в межах міжнародної фінансової технічної допомоги. За попередніми розрахунками, для початку роботи і забезпечення обіговими коштами потрібно 6,12 мільйона гривень, які окупляться не більш ніж за півтора року.