З початку 2014 року підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, зможуть замовляти електронні перевірки. Суб’єктам господарювання малого та середнього бізнесу це буде доступно з 1 січня 2015-го, а іншим платникам податків — з 1 січня 2016-го. 

 У столичному управлінні Міністерства доходів і зборів роз’яснюють, що для проведення перевірки у новому форматі платник податків повинен буде подати заяву до територіального органу Міндоходів, в якому він перебуває на обліку. Заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до очікуваного початку цього контрольного заходу.

Крім загальних облікових даних, у ній обов’язково зазначається, зокрема, інформація про податкові періоди господарської діяльності і податки, що перевірятимуться, про систему оподаткування, яка застосовується платником податків.

Також слід повідомити, чи ведуться в електронному вигляді бухгалтерський облік (відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухобліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств та організацій), первинні документи, які підтверджують правомірність ведення такого обліку, і документи пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів. 

 Переваги електронної перевірки очевидні, констатують у столичному управлінні Міндоходів. Насамперед — це дистанційне обслуговування платників податків, мінімізація впливу людського чинника, підвищення якості проведення перевірки та зменшення її терміну, впевненість у правильності та повноті оподаткування фінансово-господарських операцій.

Таким чином, свій час заощаджуватимуть і підприємці, і податківці.