ТВОРЧІСТЬ

Відбувся Перший міжнародний конкурс виконавців на дерев’яних духових інструментах ім. Володимира Антонова

Київ зібрав найкращих флейтистів і кларнетистів віком від 17 до 27 років із дев’яти країн світу: Японії, Франції, Угорщини, Польщі, Росії, Естонії, Азербайджану, Білорусі й України. Сорок один музикант змагався за перемогу в двох номінаціях — кларнет і флейта. Винагородою за талант стали грошові призи. За перше місце — 3 тисячі доларів, друге — 2 тисячі, третє — 1 тисячу.

Однак спершу кожен учасник виступав із сольною програмою під акомпанемент фортепіано. Оцінювали таланти п’ятеро членів журі: композитор Олександр Злотник, музичний директор «Камерата Академус» (Ізраїль) Анатолій Коган, директор Японського нового філармонічного оркестру Уено Такасі, завідувач кафедри дерев’яних духових інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського Роман Вовк і викладач Російської академії музики імені Гнесіних Іван Оленчик.

«Дерев’яні духові інструменти — одні з найскладніших, тому що вони потребують дуже багато повітря, до того ж важкі. Однак жоден композитор не уявляє без них партитури, адже вони дуже мелодійні», — зауважив Олександр Злотник. Незважаючи на складність такої творчості, віддані своїй справі музиканти прагнуть нових звершень, трамплінами для яких є подібні конкурси.

«Два роки тому я брав участь у Всеукраїнському конкурсі виконавців на дерев’яних духових інструментах імені Володимира Антонова. Тоді посів призове місце. Опісля став солістом Міжнародного симфонічного оркестру, солістом оркестру Національної телерадіокомпанії України», — поділився Василь Рябицький, конкурсант (кларнет).

Останнім акордом конкурсу стали виступи музикантів у супроводі симфонічного оркестру в Національній філармонії України. Тут відбулася і церемонія нагородження переможців.

«Конкуренція серед учасників серйозна, — розповів генеральний директор конкурсу Олександр Кочерженко. — Серед іноземців чимало лауреатів міжнародних конкурсів. Але вимоги до рівня майстерності  на нашому конкурсі також дуже високі. Тому журі не завжди призначає призові місця».  Так, у номінації «Флейта» не було лідера, чия майстерність відповідала б рівню лауреата І ступеня. Тому перше місце не було присуджено в цій номінації, а друге місце розділили між собою українські виконавці.

Перше і третє місце в номінації «Кларнет» також посіли українські музиканти. Результати Першого міжнародного конкурсу показали, що українська виконавська школа залишається однією з найсильніших. Високий рівень українців підтвердили і члени міжнародного журі конкурсу.

Насамкінець Наступного року на Другому міжнародному конкурсі ім. Володимира Антонова до змагання приєднаються саксофон, гобой і фагот.

ПЕРЕМОЖЦІ КОНКУРСУ

Флейта: друге місце — Анастасія Ганзенко (Україна) і Денис Смирнов (Україна); третє — Ката Шоуринг (Угорщина).

 Кларнет: перше місце — Андрій Опанащук (Україна); третє — Михаїл Меринг (Росія), Тарас Гамар (Україна).

Спеціальну премію в номінації «Краще виконання творів українського композитора» присуджено Василю Рябицькому.