СПІВПРАЦЯ. Обсяги замовлення швидкісних поїздів «ŠKODA» для українських залізниць можуть бути збільшені. Про це повідомив 13 березня 2012 року, Віце-прем’єр-міністр України – Міністр інфраструктури Борис Колесніков за підсумками зустрічі з Міністром транспорту Чехії Павелом Добешем. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури.

Під час зустрічей із Міністром транспорту Чехії Павелом Добешем та керівництвом компанії «ŠKODA TRANSPORTATION a.s.» Борис Колесніков обговорив розширення горизонтів співпраці. У першу чергу мова йшла про можливість збільшення обсягів замовлення поїздів «ŠKODA» для України, що, у свою чергу, нерозривно пов’язано із локалізацією виробництва цих поїздів у нашій країні. «Серйозні замовлення для «ŠKODA» вимагатимуть локалізації виробництва їх в Україні», – підкреслив Віце-прем’єр-міністр України.

За словами Бориса Колеснікова, є наміри серйозно оновити український рухомий склад за рахунок швидкісних двоповерхових поїздів «ŠKODA». «Ми плануємо використовувати рухомий склад «ŠKODA» між містами, відстань між якими перевищує 300 км,  – сказав Борис Колесніков. – Для цього нам знадобиться орієнтовно 50-60 составів».

Нагадаємо, 13 березня в Чехії передано перший двоповерховий електропоїзд виробництва компанії «ŠKODA VAGONKA a.s.» для Південної залізниці. Борис Колесніков у рамках робочої поїздки до Чехії разом із фахівцями Укрзалізниці оглянули вагони та проїхали у новому поїзді по випробувальному кільцю полігону компанії «ŠKODA TRANSPORTATION a.s.» в Цергеніце (Чехія).

Згідно із договором Південна магістраль отримає два таких поїзди, що  курсуватимуть по кільцю Харків-Дніпропетровськ-Донецьк-Харків – тобто, забезпечать сполучення трьох міст-мільйонників Сходу».

Чеський двоповерховий міжрегіональний поїзд подвійного струму серії EJ 675 призначений для швидкісних перевезень пасажирів у вагонах підвищеного комфорту залізницями України з шириною колії 1520 мм на електрифікованих ділянках з постійним струмом напругою 3 кВ і змінним струмом напругою 25 кВ, частотою 50 Гц та може розвивати швидкість до 160 км/год.

Нові поїзди «ŠKODA» складаються з шести вагонів, у кожному з яких 126 місць (загальна кількість – 636 місць). Передбачені місця першого (другий поверх) та другого класів. Електропоїзди обладнані місцями для осіб з обмеженими фізичними можливостями, є по 4 підйомники для візків у кожному поїзді, спеціально облаштовані санвузли. Із шести вагонів поїзду – два головні моторні вагони з кабінами управління, які встановлюються на початку і в кінці складу, і чотири проміжних безмоторних вагони. Вагони електропоїздів оснащені автоматичними зовнішніми розсувними дверима.

Обслуговувати електропоїзди будуть українські машиністи-інструктори та технічні спеціалісти електровозного депо Харків-«Жовтень», які пройшли курс навчання в Чехії. Усі витрати на підготовку українських спеціалістів взяла на себе чеська сторона.

Поїзди виробництва «Skoda» матимуть гарантійне обслуговування – 24 місяці з моменту початку експлуатації. Крім того, міжремонтні терміни збільшені у три рази у порівнянні з поїздами, що нині експлуатуються на залізницях. Загальний термін експлуатації поїзда – 40 років (що практично у 2 рази більше, ніж сьогодні).

Передбачається, що у перший рейс з пасажирами  поїзд вирушить у середині травня.