Перевірка стану рекламних конструкцій, яку за дорученням Черкаського міськвиконкому здійснила відповідна комісія, змусила керівництво схопитися за голову. За словами начальника управління інспектування департаменту архітектури й містобудування міськради Олександра Давиденка, із 602 білбордів комісія виявила 104, які загрожують безпеці городян.

Багато рекламних щитів розташовано в місцях, де їх не повинно бути.  Фахівці непокояться щодо безпечності цих конструкцій для людей. Деякі просто можуть звалитися на голову. Серед системних порушень — встановлення білбордів у пішохідній зоні та зоні ліній електромереж. А ще чимало рекламних носіїв розташовано на каналізаційних комунікаціях чи підключено до мереж освітлення. Та й власників не всіх білбордів встановлено — ще одна підстава для негайного демонтажу.

240 конструкцій розміщено з незначними порушеннями, власникам у місячний термін рекомендовано їх усунути. А щодо 140 конструкцій комісія ще остаточних висновків не дійшла, бо є питання щодо власників земельних ділянок. Ситуація така: один бік вулиці, де розташовано білборд, — у межах міста, а друга — на території тої чи тої сільради. Також проблемне розміщення реклами на в’їздах та виїздах з міста.

Уже на наступне засідання виконкому за дорученням міського голови Анатолія Бондаренка  підготують список білбордів, які буде демонтовано та впорядковано.

Пенсіонер-черкащанин Сергій Настенко зауважує:

— На розміщення реклами у публічній зоні дозволу в нас, жителів міста, ніхто не питає. Рекламні банери, білборди, плакати, гігантські світоїдні екрани та сітілайти буквально заполонили центральні вулиці Черкас. Хоч куди повернеш голову — реклама: на стінах та парканах, на дахах будівель та узбіччях доріг, на автобусах… Заважає це і пішоходам, і водіям. Білборди та сітілайти часто затуляють дорожні знаки, а подекуди й самих пішоходів, що призводить до ДТП. Що вже казати про психологічні наслідки рекламного «передозу»!

У банерах уже потопають не тільки великі міста, а й глибинка. Нині Україна посідає четверте місце у світі за кількістю зовнішньої реклами — випереджають нас тільки Молдова, Узбекистан та Ліван.

В Україні чітко виписано закони, які регулюють розташування рекламних конструкцій у міському просторі. Так, існують Закон «Про рекламу» і «Типові правила розміщення зовнішньої реклами», та регіональні норми, які затверджують міські ради. Зробивши кроки до врегулювання ситуації, міська рада може і повинна навести лад рекламному просторі.