ВІДЕОКОНФЕРЕНЦІЯ. Нинішній рік, проголошений Роком дитячої творчості, «особливий, адже дає шанс відродженню позашкільної освіти», вважає заступник міністра освіти і науки, молоді та спорту  Борис Жебровський. «Уряд розглянув і затвердив заходи, уточнюються технічні деталі, але ми вже знаємо обсяг, який планується зробити. І в указі Президента, і в заходах Кабміну, й у відповідних дорученнях ідеться, зрозуміло, про розв’язання  фінансових питань, якого чекають усі позашкільники», — повідомив посадовець на відеоконференції, що відбулася у Будинку уряду.

Одна з проблем, яку планують розв’язати, — різниця між даними щодо охоплення дітей позашкільної освітою, які надає Державний комітет статистики, і тими, що надходять з областей. «Рахують по-різному й іноді  розбіжності істотні. Наприклад, Крим. Держкомстат подає цифру 31,9%, а самі кримчани пишуть 56%», — зазначив Борис Жебровський,  додавши, що передовсім «ми повинні домовитися, кого рахуємо, що вважати позашкільною освітою, як позбутися подвійності в обрахунку».

Після уроків краще майструвати, аніж сидіти за комп’ютером. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

За словами чиновника, найгірші показники на Львівщині: згідно зі статистичним даними, тут позашкільною освітою охоплено 30,8%.  Утім, зауважують львівські освітяни, якщо врахувати позашкільні заклади з фізичного виховання, ті, що належать до системи культури та гуртки, то насправді показник майже вдвічі більший.

Достатньою вважають кількість своїх позашкільних закладів освітяни Одещини, прозвітувавши Борисові Жебровському, що мережа розвивається, з’являються приватні установи, проте й проблем багато.  Одна з головних — фінансування, від якого залежить рівень охоплення позашкільною освітою та кількість людей, які працюватимуть у цій царині.

Крім того, за словами директора Львівського обласного центру краєзнавства, екскурсiй i туризму учнiвської молоді  Михайла Небитовича, виникла проблема, коли приводячи свої штати у відповідність до нового  штатного розпису, доводиться скорочувати  працівників. «Кількість ставок мінімальна», — зазначив він. Ще одне питання — введення нових типових навчальних планів. «Склалося  враження, що ці плани запропонував теоретик, а не практик. Ми повинні зважати на потреби дітей та батьків».

Водночас, вважає  Борис Жебровський, «слід скористатися цим трохи пафосним роком, а отже, увагою керівників усіх рівнів до дитячої творчості, щоб не лише порушити якісь проблеми, а й показати те найкраще, що в нас є. Це допоможе нам залучити більше дітей і підтримати тих ентузіастів, котрі займаються з дітворою з ранку до вечора».