Про це йдеться в сьогоднішньому ексклюзивному інтерв’ю голови Держгеокадастру Максима Мартинюка, опублікованого в газеті «Урядовий кур’єр».

Чи готовий до запуску ринку землі кадастр, як не допустити панування лендлордів в Україні і яких законодавчих новацій слід очікувати в земельній сфері найближчим часом, «УК» запитав про це у голови Держгеокадастру.

УК: Максиме Петровичу, Рада реформ, підбиваючи підсумки 2015 року, назвала виконання земельної реформи провальним. Як відомо, Коаліційною угодою передбачено завершення інвентаризації та розмежування сільгоспземель до 1 січня 2016 року. Чому не вдалося виконати поставлені політикумом завдання?

— Було б непогано, якби Коаліційна угода передбачала ще й фінансування цих робіт. За попередніми підрахунками експертів, лише на завершення інвентаризації потрібно 1,6 мільярда гривень. За нинішніми цінами, думаю, це понад два мільярди. У бюджеті ж передбачено неповні 10 мільйонів, або 8% суми боргу за попередньо проведену інвентаризацію. Про які нові роботи може йтися, якщо борг 120 мільйонів? Та і загалом інвентаризацію задумували як перший етап упровадження роботи Держзембанку. Не думаю, що нинішня коаліція готова підтримати цю неоднозначну сумнівну схему.

Говорячи про земельну реформу, варто зауважити, що в Коаліційній угоді не враховано потреб законодавчого розв’язання деяких нагальних проблем земельної сфери, як і позицій щодо мораторію на продаж земель. Фактично торік депутати імпровізували, продовживши мораторій ще на рік.

Держгеокадастр розробив пакет із шести законопроектів, спрямованих на спрощення оформлення земель громадянами, посилення контролю за використанням землі, зменшенням кількості земель у тіні, початок роботи ринку землі та інструментів його функціонування. Презентація цих проектів відбулась у вересні в Полтаві на виїзному засіданні уряду. Тоді Прем’єр-міністр доручив суміжним міністерствам за тиждень опрацювати їх, щоб оперативно передати на розгляд парламенту.

Відтоді проведено з десяток узгоджувальних нарад із чіткими термінами і завданнями різним органам виконавчої влади, але віз і нині там. Змушений констатувати, що земельна реформа забуксувала в бюрократичних нетрях Кабінету Міністрів. Ось і весь провал. Усе, що можна було зробити без змін у законодавстві, успішно виконуємо. Нам, приміром, є чим похвалитись у сфері підвищення сервісу і прозорості Державного земельного кадастру (ДЗК), вирішенні інших земельних питань.

Повний текст інтерв'ю читайте тут.