ПЕРСПЕКТИВА.  Мати справу із землею стало простіше. Новацію спочатку оцінять Харківщина та місто Севастополь. Згідно із Законом «Про державний земельний кадастр» її планується запровадити в усіх регіонах України з 2013 року. Однак якщо це нововведення матиме успіх у пілотних регіонах, його запровадять на державному рівні вже за кілька місяців поточного року. Такими словами голова Державного агентства земельних ресурсів Сергій Тимченко розпочав брифінг, присвячений заходам з поліпшення обслуговування громадян щодо видачі державних земельних актів та реєстрації земельних ділянок.

За словами посадовця, програмно-апаратний комплекс цієї кадастрово-реєстраційної системи (комп’ютерне, серверне та електротехнічне обладнання) грунтується на новітньому програмному забезпеченні, останніх світових досягненнях геоінформаційних технологій та технологій обміну даними. І його вартість у цілому становить маже 40 млн дол. США.

Сама ж система розроблялася в рамках угоди між нашою країною і Світовим банком «Видача державних земельних актів на право власності на землю в сільській місцевості та розвиток системи кадастру».

Хто останній в черзі до кадастру. Фото з сайту clicr.ru

«Державне агентство докладає максимальних зусиль, щоб робота з людьми була комфортною. Ми вже почали створювати кадастровий портал — інформаційний електронний ресурс із земельних відносин. На ньому всі бажаючі зможуть в онлайн-режимі переглядати інформацію про всі земельні ділянки України», — пояснив Сергій Тимченко. Для цього користувачеві потрібно буде ввести номер своєї заявки та останні чотири цифри ідентифікаційного коду.

Відомство відкрило й «гарячу» телефонну лінію. Тож українці можуть безпосередньо повідомити про випадки зволікання видачі державних актів, наявність черг тощо. Посадовець запевнив, що на всі подібні зауваження агентство реагує дуже швидко.

На брифінгу йшлося й про попередні запровадження прозорих механізмів реєстрації земельних ділянок, видачі відповідних актів та скорочення процедур.

Сергій Тимченко нагадав, що із серпня минулого року громадяни нашої країни обслуговуються за принципом «єдиного вікна»: «Закон про «Державний земельний кадастр» вступить в дію з 2013 року. Проте вже нині ми намагаємося працювати за наближеними до нього нормами. Всі документи реєструються протягом двох тижнів, а витяги з права на земельну власність — протягом 10 робочих днів».

Окрім цього, за останні півроку почала діяти перехідна електронна реєстраційна система та електронний обіг документів. У районних управліннях Держземагентства вже немає черг, оскільки громадян почали приймати щоденно.

«Ці нововведення значно спростили процеси реєстрації землі, дали змогу запобігти випадкам втрати оригіналів документів», — резюмував голова відомства. Та найважливішим є те, що завдяки автоматизації вищеозначених процесів рівень корупції вдалося знизити, а випадки здирництва з українців істотно скоротити.