Кияни активно обговорюють чергову ініціативу міської влади — цього разу щодо підвищення вартості проїзду в метро до 3 гривень 50 копійок. Як повідомила прес-служба КМДА, посадовці розробляють максимально зручну схему переходу пасажирів на нові тарифи. Можливо, це станеться з нового року. А може, й ні. Бо така ідея виникала й у попередні роки. Але до її втілення не дійшло. Втім, керівництво підземки має свої аргументи. За словами начальника комунального підприємства «Київський метрополітен» Віктора Брагінського, нині собівартість однієї поїздки становить 3 гривні 11 копійок. Хоча цікаво, мається на увазі сама поїздка у підземному потязі, чи в цій сумі враховано й витрати на обслуговування пасажирів, зокрема на продаж їм проїзних документів? Ще раніше пасажири, які трохи вміють рахувати, дивувалися: чому людям, які користуються безконтактними картками і оплачують, наприклад, 50 поїздок «оптом», не надають жодних знижок? Адже, кажуть, від таких операцій метро тільки виграє. Бо, по суті, пасажир кредитує метрополітен на своїх наперед оплачених 50 поїздок. Втім, вочевидь, щоб такими питаннями ніхто не забивав собі голову, столична влада планує взагалі відмовитися від жетонів і перевести оплату за проїзд на систему електронних квитків у рамках проекту «Електронний квиток». Столичні посадовці пояснюють необхідність такого кроку тим, що скоротяться витрати на збір коштів за проїзд у метро.

За словами першого заступника голови КМДА Ігоря Ніконова, електронний квиток планують запровадити вже з наступного року. Замість жетонів у метро продаватимуть електронні квитки зі штрих-кодом. Пізніше хочуть електронні квитки запровадити і в інших видах громадського транспорту Києва. До того ж, пояснюють посадовці, це дасть змогу людям сплачувати проїзд банківською карткою або навіть за допомогою мобільного телефону, а також карткою киянина. І, як пояснив Ігор Ніконов, пасажир зможе вибрати для себе найзручніший та найвигідніший варіант оплати проїзду — на весь день або на конкретну відстань чи маршрут.

Власне, подібне вже не перший рік практикують в європейських країнах. Як буде у нас і чи без проблем перейдемо на нову систему — поживемо, побачимо. Втім, для киян похилого віку вочевидь прощання зі звичною системою буде не таким простим. Адже багато з них і досі не навчилися користуватися для проїзду в метро карткою киянина, а надають перевагу посвідченням, які пред’являють контролерам. 

Інна МИКОЛАЄНКО
для «Урядового кур’єра»