Міністерство інфраструктури поставило завдання службі автодоріг Запорізької області до 1 червня 2016 року ліквідувати всі вибоїни на шляхах державного значення.

Торік на дорогах Запорізької області ліквідували майже 359 тисяч квадратних метрів руйнувань та деформацій дорожнього покриття. Ямковий ремонт як єдиний вихід утримання вітчизняних доріг у належному експлуатаційному стані в умовах бюджетного дефіциту вичерпав торішній фінансовий ресурс.

Упродовж усього року фахівці служби фіксували руйнування автодоріг: після «першої хвилі» ямкового ремонту почали другу, що тривала аж до настання зими. Отже, з майже 128 мільйонів гривень, передбачених із загального фонду держбюджету на експлуатаційне утримання автошляхів загального користування, левова частка пішла на латання ям, усунення просідання, здиблення, колійності та тріщин.

Щодо безпеки дорожнього руху, то в місцях наземних пішохідних переходів у нічні години служба автодоріг розпочала встановлювати новітні системи освітлення. На двох ділянках концентрації ДТП було встановлено чотири комплекти автономного освітлення із сонячними батареями, світлодіодними лампами: на пішохідних переходах трас Запоріжжя — Донецьк та Харків — Сімферополь — Алушта — Ялта.

Після внесення змін до законів «Про автомобільні дороги» та «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до яких органи місцевого самоврядування можуть спрямовувати кошти на ремонт доріг загального користування, було знайдено взаєморозуміння із главами територіальних громад щодо поліпшення стану автодоріг місцевого значення.

Отож, як зауважує начальник Служби автодоріг в Запорізькій області Геннадій Тимченко, в утриманні доріг області шляховики розраховують на підтримку місцевих громад.

— У Запорізькій області всі населені пункти з’єднані дорогами із твердим покриттям, — каже він. — Місцева траса міжнародного значення Одеса — Мелітополь — Новоазовськ — частина міжнародного транспортного коридору, що з’єднує країни Чорноморської економічної співдружності. Траса Бориспіль — Дніпропетровськ — Запоріжжя веде до Києва. Допомагають нам ремонтувати її ПП «Промтехсервіс», ТОВ «Ремшляхбуд», «Юк-Інвест», які працюють із якісною асфальтобетонною сумішшю Savalko.

На трасах держзначення Запоріжжя — Донецьк, Харків — Сімферополь — Алушта — Ялта, Енергодар — Василівка — Бердянськ працює причіпна дорожньо-ремонтна машина «Ремонтер», використовуючи гарячий дрібнозернистий асфальтобетон. Матеріали постачають місцеві мелітопольський, куйбишевський та бердянський асфальтобетонні заводи.      

Треба зважати, що Запорізька область «прифронтова», і це негативно впливає на стан доріг східного напрямку. Колони бойової гусеничної техніки зняли траками верхній гідроізоляційний шар дороги. Критична ситуація склалася на трасі Маріуполь — Запоріжжя, де 31 кілометр дорожнього покриття було повністю знищено.

ДОВІДКА «УК»

Мережа автодоріг загального користування в Запорізькій області становить 6986,0 км, із них державних — 1628,2 км (міжнародних — 392,8 км, національних — 103,8 км, регіональних — 214,3 км, територіальних — 917,3 км), місцевих — 5357,8 км (обласних — 2515,9 км, районних — 2841,9 км). Їхня частка в загальній мережі доріг України становить 4,3%.