ІМЕНА
У Луцьку відкрилася виставка до 85-річчя від дня народження українського художника Леоніда Неймарка
До творення експозиції «Графіка, акварельний живопис» у Волинському краєзнавчому музеї залучили не тільки експонати з його фондів, а й з архіву художника та приватних збірок. Долучилася родина митця, колеги-газетярі — художник тридцять літ свого життя віддав роботі у газеті «Радянська Волинь», та друзі.
— Німець за походженням, Леонід Неймарк народився 1928 року у місті Новограді-Волинському (помер у 1994 році). З дитинства мав потяг до малювання, відвідував студію образотворчого мистецтва. Потім були роки навчання на курсах малюнка та живопису при Всесоюзному будинку народної творчості. З 1959 року Леонід Неймарк працює в майстернях Волинського обласного кооперативного товариства художників, далі — на посаді художника-ретушера в редакції обласної газети «Радянська Волинь», — розповіла про майстра пензля у вступному слові заступник директора музею Євгенія Ковальчук. — Чи не кожен номер газети періоду його роботи в ній був ілюстрований малюнками, які не тільки прикрашали видання, а й стали справжнім графічним літописом Волині.
«Біля старої фортеці». Акварель, 1979. Фото автора
Про маловідомі сторінки біографії митця повідав шанований в області за свою принциповість журналіст Олександр Нагорний.
— Після початку Другої світової війни радянська влада виселила німецьку родину Неймарків в Комі АРСР. Леонід працював там контролером у райенерго і звернув увагу, що начальник місцевого райвідділу НКВС не платить за електроенергію. Хлопець зробив йому зауваження. «Ах ти, молокосос — я тобі покажу!..» — почув від того. А незабаром був викликаний на допит, де йому прочитали написаний на нього кращим другом донос, — розповів газетяр. — «Трійка» припаяла контролеру десять років «за антирадянську пропаганду»…
З шахти, де керівництво СРСР для будівництва світлого комуністичного майбутнього використовувало дармову робочу силу, він би, мабуть, не повернувся. Якби не його вміння підмічати головні риси характеру людини і блискуче відображати їх на папері.
— Проходить час і ти бачиш: чимало з того, що вчора вважалося цінним, нині таким уже не є. З творчістю художника Леоніда Неймарка такого не трапиться! — впевнена завідуюча художнім відділом музею, заслужений працівник культури України Зоя Навроцька. — Його творчість та ім’я будуть введені в науковий обіг. Бо просякнута гуманізмом майстерність блискучого пейзажиста та портретиста, що легко пізнається за його особливим стилем, залишила нам в сотнях і сотнях акварелей та малюнків тушшю, олівцем зримий образ останніх десятиліть минулого століття...