Цього місяця Міністерство інфраструктури України та Світовий банк підтвердили свої наміри щодо співпраці у дорожній галузі. Під час зустрічі з директором представництва Світового банку в Білорусі, Молдові та Україні Чимяо Фаном міністр інфраструктури Максим Бурбак наголосив, що уряд виконає свої зобов’язання щодо проектів з будівництва автошляхів, які реалізовуються за підтримки Світового банку. 

— Ми робитимемо все, щоб стабілізувати ситуацію в країні й одразу розпочати реформи, необхідні для української економіки, — цитує очільника відомства його прес-служба. — Усім інвесторам ми гарантуватимемо захист вкладень і прозорі умови для їхньої діяльності. Тому запевняю: спільні проекти зі Світовим банком буде завершено. Крім того, у нас є що запропонувати для подальшої співпраці.

Зі свого боку Чимяо Фан запевнив: Світовий банк готовий допомогти в реалізації наступного проекту з будівництва доріг, який міністерство схвалить. Мовляв, у цій сфері позитивний приклад — фінансування Світовим банком робіт на дорозі Р-52 (автомобільний шлях регіонального значення на території України, який проходить територією Дніпропетровської та Полтавської областей через Дніпропетровськ — Петриківку — Царичанку — Кобеляки — Решетилівку, загальною протяжністю 146,4 кілометра).

Керівник Укравтодору Олександр Малін запевнив, що українська сторона підготує свої пропозиції співпраці щодо можливих проектів з розвитку дорожньої галузі.

— Для подальшої співпраці, — заявив він, — підготуємо пакет своїх пріоритетних пропозицій для обговорення. Ми цінуємо довіру Світового банку й досвід, який набуваємо у спільних проектах. Тому готові розширювати співпрацю в міру наших двосторонніх фінансових можливостей.

Такий оптимізм з обох сторін гідний схвалення, адже ні для кого не секрет, що сукупний кредитний портфель Укравтодору перевищує 37 мільярдів гривень  (без тих майже 3 мільярдів боргів перед підрядними організаціями за попередні роки). Саме тому тут шукають різні можливості розрахуватися з тими, хто працював у борг. Один з таких варіантів — векселі, які викупить Ощадбанк.

— Та спочатку  нам потрібно узгодити  обсяг державних  гарантій, оскільки для Укравтодору це буде нове запозичення, — зазначив Олександр Малін. А тих, хто вважає векселі папірцями, він заспокоїв, уточнивши, що частина заборгованості агентства — це податкові зобов’язання, які одразу після погашення боргів повернуться в бюджет. Саме тому тут хочуть погасити векселями лише частину заборгованості в обсязі зобов’язань підприємств перед державним бюджетом. Це дасть змогу провести залік з бюджетом, не чекаючи надходження коштів. Такий механізм розрахунків уже готовий, і його збираються запропонувати уряду для погодження.

ДОВІДКА «УК»

Проекти, які Укравтодор реалізує разом  зі Світовим банком:

«Покращення автомобільних доріг та безпеки  дорожнього руху»:

♦ ремонтні роботи на ділянці від м. Бориспіль до м. Лубни на автодорозі М-03 Київ — Харків — Довжанський (реконструкція приблизно 120 км автомобільної дороги Київ — Харків — Довжанський). За рахунок економії коштів ремонт виконували також на деяких ділянках між м. Лубни та м. Полтава;

♦ ліквідація місць концентрації ДТП та два пішохідні мости на автомобільній дорозі Київ — Одеса (роботи виконують українські компанії «Південьшляхбуд» та «Мостобуд»);

♦ поліпшення інституційного потенціалу.

«Другий проект покращення автомобільних доріг  та безпеки руху»:

♦ ремонтні роботи на ділянці від м. Лубни до м. Полтава на автодорозі М-03 Київ — Харків — Довжанський (реконструкція приблизно 108 км автомобільної дороги Київ — Харків — Довжанський);

♦ ліквідація місць концентрації ДТП;

♦ створення інституційного потенціалу.