ЖКГ
У лютому Держфінінспекція перевірить, чи обгрунтовано підвищуються тарифи
на житлово-комунальні послуги
За минулий рік щодо підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги поскаржилися 1200 громадян. Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Анатолій Близнюк, повідомивши про це, зазначив, що споживачі більше непокоїть якість, ніж ціна. Однак не кривитимемо душею — ціна також. У низці регіонів у кінці минулого — на початку цього року прокотилася хвиля збільшення тарифів на послуги ЖКГ. Втім, «атака» на гаманці споживачів не вдалася. Керівництво країни висловило стурбованість зростанням тарифів і ініціювало відповідні перевірки. Нині розмір квартплати у Полтаві, як повідомила прес-служба Мінрегіону, уже повернули, назвавши підвищення «грабіжницьким». У Херсоні рішення міськради, яким встановлено новий, вищий, розмір квартплати, поки що призупинили.
— Навіть оголошення ретельної перевірки одразу спонукало місцеву владу зваженіше підходити до питання тарифів та виявило охочих до їх завищення. Мінрегіон наголошує: тарифи мають бути обгрунтованими, узгодженими із громадою, повинні пройти непросту процедуру громадських слухань. Плануємо зміни до законодавства, які зроблять підвищення квартплати неможливим без висновку новоствореної Держінспекції з контролю за цінами, — зауважив Анатолій Близнюк і додав, що сплачувати слід тільки за фактично надані послуги. Для цього потрібен дієвий громадський контроль споживачів.
Ось тільки споживачі не завжди в змозі проконтролювати, чи отримали вони все, за що заплатили. Адже не всі мають фахові знання в галузі ЖКГ. Нерідко людині, яка звертається із запитаннями щодо ціни послуги в ЖЕК, комунальники так уміло «запудрюють мізки»!
Тож до справи нині долучаються фахівці у сфері фінансів. У лютому Державна фінансова інспекція розпочинає перевірку обгрунтованості підвищення тарифів. Як повідомила прес-служба відомства, у поле зору інспекторів потраплять усі комунальні підприємства ЖКГ, які збільшили тарифи на свої послуги у 2011 та 2012 роках. Голова Держфінінспекції України Петро Андрєєв зазначив, що головна мета цих перевірок — соціальна.
— До органів влади надходять скарги громадян на ЖЕКи, які не надають комунальних послуг, навіть коли ці послуги оплачені на 100%. Тобто люди платять за прибирання під’їздів, прибудинкових територій, вивезення сміття, але ці роботи не виконуються. Для врегулювання проблеми ми й розпочинаємо перевірки. Плануємо перевірити обгрунтованість і доцільність підвищення тарифів на комунальні послуги найперше для захисту інтересів пересічних споживачів, — зауважив Петро Андрєєв і додав, що під час контрольних заходів звертатимуть увагу на законність використання коштів, заплачених споживачами комунальних послуг.
ТЕЛЕФОН ДОВІРИ
Керівництво Держфінінспекції просить повідомляти про підвищення тарифів на комунальні послуги за телефоном довіри: (044) 425-38-18.