СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ 

Що робить влада для громади
 

З питань компенсації втрат заощаджень в Ощадбанку СРСР люди звертаються на урядову телефонну «гарячу лінію» постійно. Протягом 2010-2012 років надійшло 4599 звернень. Гостроту й актуальність проблеми засвідчує те, що звернень, а особливо пропозицій, стає дедалі більше.

В Урядовому контактному центрі «УК» пояснили: торік із загальної кількості звернень (2266) 23,4% стосувалися вкрай складних життєвих обставин (зокрема необхідності отримати кошти на поховання рідних або близьких людей). 17,4% заявників загальної кількості за рік потребували відповідних роз’яснень, які їм було надано.

Для розв’язання наболілої й тривалої проблеми вкладники пропонують здійснити зарахування компенсації заощаджень СРСР на погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги або здійснити оплату санаторно-курортного лікування, навчання з можливістю провести компенсацію заощаджень на своїх дітей чи поступово розраховуватися з усіма вкладниками, починаючи з 2012 року, враховуючи вік вкладників і їхні категорії (5%).

Приміром, пенсіонер з Харкова пропонує повертати вклади за віковим принципом черги, а саме:  

перша черга — вікова категорія населення від 80 років та старші;

друга черга — вікова категорія населення від 70 до 80 років;

третя черга — це вікова категорія населення від 60 до 70 років;

остання, четверта черга — це вікова категорія населення до 60 років.

А також люди радять пенсіонерам похилого віку та громадянам, які не спроможні самостійно отримати кошти в касах Ощадбанку, забезпечити доставку коштів працівниками банку за місцем проживання громадян.

Заявниця з с. Укромне Сімферопольського району Автономної Республіки Крим, дитина війни, пенсіонерка, зауважує: у першу чергу виплачувати кошти з книжок померлих громадян на запит першочергових спадкоємців (дружини, чоловіка та дітей) без переоформлення, з наданням відповідного документа, що вказує на ступінь споріднення; в другу чергу – літнім людям (віком від 65 до 90 років), зважаючи на похилий вік.

Інвалід ІІ групи, житель м. Краматорська Донецької області вважає, що пільгові категорії громадян варто розраховувати за користування комунальними послугами коштами, які були вкладені в Ощадбанк СРСР та знецінені.

Звичайно, ці та інші пропозиції уряд ретельно вивчає, аби знайти вихід із ситуації й повернути українцям втрачені кошти.         

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію»  звернулося 8702 громадяни зі скаргами, заявами та пропозиціями. 

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділокп'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00.