CОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Вчасне і водночас якісне надання швидкої допомоги — питання, яке турбує багатьох людей по всій Україні. Особливо це актуально на тлі реформи медичного обслуговування. Адже планується провести структурну перебудову усієї системи, з огляду на потреби населення.

Так, протягом року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 135 звернень щодо роботи швидкої медичної допомоги, що у 2,2 раза більше порівняно з минулорічними показниками. Найбільше їх зареєстровано з Дніпропетровської, Харківської, Одеської областей та Києва. Про це «Урядовому кур’єру» повідомили в Управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру.

Здебільшого люди скаржаться на те, що бригади швидкої допомоги не виїжджають за викликом (53, або 39,3% звернень з цього приводу) чи дуже запізнюються. Про це розповіли заявники з Дніпропетровської, Одеської, Івано-Франківської областей та міста Києва. Є у хворих претензії і до якості надання медичної допомоги працівниками «швидких» (19 скарг, зокрема 9 з Дніпропетровської області). А ось жителі Кіровоградської й Вінницької областей зверталися з проханнями не припиняти роботу станцій швидкої медичної допомоги у своїх населених пунктах.

Серед проблем, які нині найбільше допікають самим рятівникам у білих халатах, – нестача машин, їх неналежний технічний стан, брак пального, неякісне обслуговування та ремонт автомобілів, відсутність резервних авто та необхідних ліків. Звертаючись на урядову телефонну «гарячу лінію», люди сподіваються на дієву допомогу. І вони її отримують.

Так, жителька міста Бердичева Житомирської області звернулася з проханням терміново покласти у лікарню її брата, інваліда І групи, з діагнозом пієлонефрит, ампутованою ногою та з підвищеною температурою. Вона повідомила, що у госпіталізації її брату відмовили через відсутність вільних місць у лікарні міста Малина. Завдяки зверненню на урядову телефонну «гарячу лінію» допомогу хворому надали вчасно. За повідомленням міськради, хворого госпіталізували до терапевтичного відділення міської лікарні.

Заявниця з Білої Церкви Київської області звернулася з проханням допомогти знайти вакцину для щеплення її доньки проти сказу. Жінка вже зверталася до лікаря-хірурга міської дитячої поліклініки, але там необхідного препарату не було. Головне управління охорони здоров’я Київської облдержадміністрації повідомило, що дитину госпіталізували до Київської обласної дитячої лікарні № 2. Усі необхідні щеплення дівчинці зробили вчасно за рахунок бюджетних коштів.

З Цюрупинська Херсонської області звернулася жінка з проханням терміново забезпечити її знайомого, який постраждав від укусу павука каракурта, протиотрутою. Управління охорони здоров’я Херсонської облдержадміністрації повідомило, що постраждалого госпіталізували до реанімаційного відділення центральної районної лікарні та провели необхідну терапію. Нині стан пацієнта стабільний.

Отже, якщо ви маєте проблеми, розв’язання яких належить до компетенції органів виконавчої влади, варто не зволікаючи звернутися до фахівців урядової телефонної «гарячої лінії» або зареєструвати свою пропозицію на веб-сайті Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося  8270 заявників зі скаргами, заявами та пропозиціями.

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.