ЕКСПОЗИЦІЯ
У Львові відкрили перший в Україні музей шоколаду
Перший день роботи побив усі рекорди: оглянути, а головне — скуштувати експонати прийшло понад тисяча львів’ян. Львів віддавна вважають шоколадною столицею Галичини. Тут ще з австрійських часів майже два століття пригощає вишукана кондитерська, сотні тонн шоколадних цукерок виготовляє фірма «Світоч», численні сучасні кондитерські та популярна «Майстерня шоколаду» приймають армію туристів. Однак поява солодкого музею викликала справжній ажіотаж, особливо серед дитячого населення стародавнього міста. Приходили цілими класами вихованці шкіл, розташованих неподалік центру. І не лише по солодощі — по хороший настрій і бажання довідатися щось нове.
— У крамниці, — розповіла пані Олеся, яка прийшла з донечкою третьокласницею Олею, — продавець, звісно, не розкаже історії шоколаду. А для дітей це захоплива гарна казка.
Для дітей у музеї справжній рай: вони зачаровано оглядають виготовлені з натурального шоколаду архітектурні шедеври Європи, більшість чи не вперше побачила, який на вигляд справжній стручок із зернами какао. А музейна цукерка, звісно, смачніша за магазинну.
Після півторарічних мандрів містами України (у 15 містах експозицію оглянули понад 180 тисяч відвідувачів) мандрівний музей у Львові осів не випадково. І хоч за кількістю споживання солодкого продукту львів’янам ще далеко до швейцарців, які щороку з’їдають від 11 до 13 кілограмів шоколадних виробів, у місті віддавна — культ солодощів.
Архітектурні шедеври майстрів кондитерів. Фото PHL
— Ідея солодкого музею визрівала давно і стала спільним проектом, до створення якого долучилися Львівський історичний музей, — розповів заступник директора Тарас Рудько, — кондитерська компанія «АВК», відділ промоції Львівської міської ради та співавтор ідеї директор Львівського палацу мистецтв Юрій Гнатковський. І таке сусідство не створює жодних незручностей серйозному музейному закладові, навпаки — сприяє збільшенню кількості відвідувачів.
Тож в експозиції музею — фантастичне шоколадне містечко, в якому розмістилися солодкі копії європейських архітектурних шедеврів. Є тут Ейфелева та Пізанська вежі, будівля Британського парламенту із знаменитим Біг Беном, навколо якої бігає міні-паровоз із вагончиками, Колізей. Знайшлося місце і для київської Андріївської церкви. А про Донецьк нагадує виготовлена з білого шоколаду «Донбас Арена». На будівництво кожної архітектурної перлини майстри витратили до 25 кілограмів шоколаду, а на сніжно-білий Колізей пішло 40 кілограмів цукру-пудри! Здивували відвідувачів й дрібні вироби — звірята, великодні яйця, які можна придбати. Та, на жаль, вік солодких експонатів обмежений: за кілька місяців їх продадуть з аукціону, а на місці європейських шедеврів, обіцяють організатори, в архітектурному містечку з’являться нові перлини — визначні замки і палаци Львівщини. Товсті мури музею забезпечують потрібний температурний режим — солодкі шедеври не втрачатимуть форми за температури до 25 градусів, але щоб спекотного літа вони добре зберігалися, звісно, встановлять кондиціонер.
Двері музею безкоштовно відчинені для дітей до десяти років. Для молодших школярів невдовзі проводитимуть майстер-класи з аплікації, ліплення марципанів. Старші школярі та дорослі після закінчення екскурсії й дегустації, під час якої можна ласувати шоколадом із фонтана, випити горнятко чаю чи кави, обмінюють вхідний квиток на пакунок із солодощами від «АВК». Заохочуватимуть і сумлінних учнів: за кожну 12 у щоденнику маленькі отримають гостинець від кондитерів.
Навіть час застиг у солодких виробах. Фото з сайту shokolad9 polemika.com.ua
…Гамірні гурти школярів і дорослих штурмують новостворений музей, опоненти натомість невдоволені: мовляв, у місті, де є власна кондитерська фірма, треба було б і музей її відкривати.
— Не варто драматизувати, що «Світоч» випередили кондитери з «АВК», — запевняє заступник директора Львівського історичного музею Тарас Рудько, хоч теж підтримує думку львів’ян. — Конкуренція — це хороший додатковий стимул. Що більше музеїв у місті, то краще. А для міста — додатковий рекламний ресурс: зуміють генератори промоції розпорядитися шоколадним брендом, як, приміром, це вдалося зробити швейцарцям, — можливо, й зі Львова, окрім гарних вражень, туристи повезуть смачний шоколад.