ЛІДЕРИ

Майже дві тисячі випускників академії держуправління днями отримали дипломи магістрів

Ви можете бути хорошим учителем, вправним лікарем чи кваліфікованим спеціалістом в іншій галузі, та без  знань управлінського менеджменту, навичок психології, комунікації, соціології, етики, уміння долати конфлікти і правильно формувати команду однодумців вам не стати справжнім лідером, тобто керівником, який уміє повести за собою.

Як влучно підмітив один із найвпливовіших теоретиків менеджменту минулого століття Пітер Друкер, ефективне лідерство полягає не лише в тому, щоб виголошувати промови чи подобатися комусь, — воно вимірюється результатами.

Нова адміністративно-командна культура, запровадження якої є одним із провідних завдань вітчизняної адміністративної реформи, якраз  і вимагає справжнього професіоналізму від корпусу державних службовців. Вони повинні надавати громадянам якісні  публічні послуги, оптимально використовувати державні кошти і вчасно й адекватно реагувати на соціально-економічні послуги.

За традицією випускники НАДУ клянуться чесно служити своїй державі. Фото Володимира ЗAЇКИ

Світовий досвід засвідчує, що цього треба вчитися.  Тож здобуття другої освіти в Національній академії державного управління при Президентові України стає обов’язковим атрибутом для наших громадян, які  пов’язують свою кар’єру з державною службою. 

Випуск-2013 став 20-м у нашій країні щодо підготовки магістрів в освітній галузі «Державне управління»,  а отже, можна говорити, що за  два десятиліття академія видала на-гора понад 20 тисяч управлінців найвищого ∂атунку. Цьогорічних ще називають «свіжою кров’ю» для системних реформ, які здійснюються в нашій державі, оскільки вони вдосконалювали свої лідерські та управлінські навички під час навчальних тренінгів уже на конкретних прикладах змін у різних галузях сучасного життя. Тож, відповідно, готові надати цим змінам і реального прискорення, і розібратися з помилками на першому етапі .

Така професіоналізація державної служби  дає  гарантію необхідного рівня компетентності державних службовців та належного функціонування дієвого управлінського механізму.

Відповідно, і  держава має потурбуватися про дипломованих спеціалістів, на підготовку яких витрачено чималі бюджетні кошти. Оскільки набуття чинності нової редакції Закону «Про державну службу» вдруге відтерміновано, передбачене цим законодавчим актом підвищення заробітної плати державним службовцям також залишається під питанням, а це  не додає привабливості їхній роботі і призводить до відчутної плинності кадрів.

Щоправда, як ішлося на урочистих зборах з нагоди 20-го випуску магістрів державного управління в НАДУ,  попит на дипломованих фахівців цього вишу не зменшується. Прозвучала і  така приємна новина: всі цьогорічні випускники вже працевлаштовані.

ПРЯМА МОВА

Юрій КОВБАСЮК,
президент Національної академії державного
управління при Президентові України,
доктор наук:

— Професійне навчання державних службовців  — усталена світова практика. Зокрема провідними напрямами такого навчання  в більшості країн Європейського Союзу є менеджмент та лідерство. З огляду на європейський вибір нашої країни ми також провели реформу в академії, відчутно модернізували плани та навчальні програми, запозичуємо кращий досвід передових  шкіл з підготовки держслужбовців на нашому континенті й за океаном.

Нині  наш професорсько-викладацький склад  активно впроваджує у навчальний процес індивідуалізацію, поглиблює практичну орієнтацію навчальних програм, більше уваги приділяє питанням професійної етики та запобіганню корупції, вивченню іноземних мов.

Знаменно, що більшість підготовлених нами магістрів виокремлюють глибокі і грунтовні знання.  Так, цього року 246-м з них, тим, хто блискуче склав іспити і захистився на відмінно, вручено дипломи з відзнакою. Другу управлінську освіту здобули зокрема віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул, міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Темник, народні депутати України  VІІ скликання Олег Сиротюк і Геннадій Труханов, кілька очільників обласних та районних структур виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.