РЕФОРМУВАННЯ

Працівників Державтоінспекції зобов'язують бути ввічливішими навіть з порушниками порядку на дорозі

Інцидент за участю інспектора ДАІ з Одеси, який відмовився розмовляти з автолюбителем "телячою мовою", відгукнувся для всієї української Державтоінспекції новим "загвинчуванням гайок". Причому вказівкою терміново вдосконалити взаємовідносини працівників ДАІ з учасниками дорожнього руху, виданою по гарячих слідах, не обійшлося. Днями в МВС України відбулася нарада з керівниками підрозділів ДАІ, в ході якої обговорювалося не лише те саме "вдосконалення взаємовідносин", а й дотримання законності працівниками Державтоінспекції під час несення служби на автошляхах країни взагалі.

Не обійшлося і без оргвисновків - за недоліки в роботі зі своїх посад звільнено сімох керівників різних ланок , повідомив на спеціально скликаному брифінгу міністр внутрішніх справ Анатолій Могильов. За інформацією деяких інформагенцій - начальників Вінницької і Хмельницької обласних ДAІ, заступників начальників ДAІ у Херсонській і Київській областях, а також командирів взводів ДПС на Київщині, Івано-Франківщині і Житомирщині.

Та "розбір польотів" цим не обмежився - відбулася серйозна розмова не лише про поведінку співробітників Державтоінспекції на дорогах, а й про необхідність реформування цього структурного підрозділу МВС та тієї нормативно-правової бази, що регулює його діяльність.

Зокрема, деяких уточнень і змін вимагає адміністративне законодавство. Нас дуже турбує все ще високий рівень травматизму і смертності на дорогах України, зазначив міністр. Експерти стверджують, що найбільш тяжкі дорожньо-транспортні пригоди трапляються внаслідок нехтування елементарними правилами. Приміром, використанням ременів безпеки. За це обов'язково потрібно посилювати відповідальність, переконаний Анатолій Могильов. До речі, як і за керування транспортним засобом у нетверезому стані. Для певної категорії водіїв навіть високі штрафи не перепона, отож грошима тут не обійтися - любителів чарки за кермом потрібно позбавляти права керувати автомобілем. І це має стати правилом, а не винятком.

Необхідно вирішити й низку інших питань, що стосуються техогляду, доручення на право керування транспортними засобами, терміну дії водійського посвідчення. Згідно з конвенціями, підписаними Україною з Євросоюзом, кожне таке посвідчення мусить мати кінцевий термін дії, зауважив міністр. У різних країнах ЄС цей термін коливається від п'яти до десяти років, отже, щось подібне треба запроваджувати і в нас. Щодо доручень на право керування автомобілем міністр налаштований категоричніше - на його думку, їх потрібно відмінити взагалі. Альтернативою може стати письмова заява власника транспортного засобу в ДАІ про те, хто ще окрім нього самого може керувати його автівкою. Упродовж доби цих осіб внесуть у базу даних і за потреби будь-який працівник Державтоінспекції зможе швидко перевірити підстави перебування за чужим кермом тієї чи тієї людини.

Бажає кращого й організація інформування населення про ситуацію на автошляхах, вважає очільник МВС. Як з'ясувалося, досить часто громадяни не можуть зателефонувати на розрекламовані телефони довіри ДАІ. Анатолій Могильов доручив зробити такі телефони багатоканальними і оснащеними реєстраторами повідомлень. Окрім того, у кожній черговій частині обласних ДАІ мусить бути спеціальний мобільний телефон, на який кожен зможе надіслати SMS-повідомлення.

- Ми свідомі того, що навіть найменші зміни у правилах руху на дорогах, порядку реєстрації чи оформлення документів на автотранспорт торкаються інтересів багатьох людей, - зауважив міністр внутрішніх справ. - Тому всі заплановані нововведення обов'язково проходитимуть громадську експертизу, після чого й прийматиметься те чи те рішення.

A ЯК У СУСІДІВ?

У наших найближчих сусідів, зокрема в Росії, довіреність на право керування автомобілем, що не належить особі на правах приватної власності, існує як заповнений навіть від руки бланк установленої форми з обов'язковими паспортними даними власника та того, кому він довіряє кермо свого авто. Повідомляти про це органи, які опікуються безпекою дорожнього руху, не треба - перебуваючи за кермом, достатньо мати такий документ при собі. Визначено й термін дії водійського посвідчення, що обмежується десятьма роками.

А, приміром, у Польщі такого поняття, як довіреність на право керування транспортним засобом, немає. Взагалі, так би мовити, правомочність вашого перебування за кермом автомобіля, що належить іншій особі, підтверджується наявністю при вас водійських прав та реєстраційних документів на це авто. Немає й єдиного визначеного терміну дії посвідчень на право керування транспортом - все залежить від категорій цього документа. Приміром, у водіїв похилого віку термін дії прав один, в інвалідів - інший, у хворих на якісь окремо визначені хронічні недуги - ще інший, залежно від вердикту медиків. Як прави)ло, молоді і здорові люди після відповідного навчання отримують водійське посвідчення без обмеження терміну його дії.