СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Авторитет влади будь-якого рівня зростатиме тоді, коли вона вчасно реагуватиме на кожне звернення громадян. Аналітичне управління Урядового контактного центру проаналізувало, чи достатньо сумлінно органи виконавчої влади розглядають звернення людей та чи вживають відповідних заходів для задоволення їхніх законних прав. З результатами дослідження фахівці ознайомили редакцію «УК». Як з’ясувалось, найкраще організували роботу із розглядом звернень громадян, які надходять на урядову телефонну «гарячу лінію», у Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.

Наполегливість допомагає розв'язувати найболючіші проблеми. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

За період з 1 січня по 30 листопада 2011 року до міністерства було надіслано 544 звернення громадян. З них розглянуто та надано відповіді заявникам на 508 звернень (93,4%). Продовжують перебувати на розгляді 36 звернень (6,6%), які потребують докладного вивчення порушених питань та додаткового опрацювання. Найбільше запитів до міністерства  (майже 60%) надходило від жителів Донецької (169 звернень, або 31,1% від загальної кількості надісланих звернень), Луганської (58 — 10,7%), Львівської (41 — 7,5%), Дніпропетровської областей та м. Києва (по 29 звернень, або 5,3%).

Розгляд звернень відбувався відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року №898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр». За результатами аналізу роботи названого міністерства відповіді заявникам надавались виключно уповноваженими особами міністерства: заступниками міністра, директорами департаментів та начальниками управлінь, що свідчить про високу відповідальність під час розгляду порушених громадянами питань.

Основними проблемами, що порушувались у зверненнях, були питання благоустрою та будівництва (197 одиниць — 36,2% від загальної кількості надісланих), комунального господарства (83 — 15,3%), соціального захисту населення (77 — 14,2%). Так, від жительки м. Антрацит Луганської області надійшло звернення стосовно заміни опори електромережі, встановленої біля її будинку. Після розгляду департаментом з питань електроенергетики Міністерства енергетики та вугільної промисловості повідомлено заявниці, що ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання» виконало заміну дефектної дерев’яної опори на залізобетонну.

Із смт Високопілля  Херсонської області звернулась жінка від імені своєї доньки, з проханням щодо газифікації її квартири. Міністерство енергетики та вугільної промисловості опрацювало звернення та повідомило: НАК «Нафтогаз України», ПАТ «Херсонгаз» роз’яснили, що газопостачання помешкання буде відновлено після встановлення лічильника газу у квартирі дочки. Під час зворотного зв’язку заявниця повідомила, що її питання повністю вирішено — газопостачання проведено.

Від жительки Київської області надійшло звернення щодо відсутності гарячого водопостачання у пологовому будинку Інституту педіатрії, акушерства і гінекології України. Департамент з питань електроенергетики Міненерговугілля  повідомив, що порушення в опаленні та гарячому водопостачанні пов’язані з поривом трубопроводів, ділянка тепломережі технічно спрацьована та підлягає заміні. Було прийнято рішення щодо заміни найбільш спрацьованих ділянок трубопроводів силами ПАТ «Київенерго» та відновлено водопостачання. Заявниця повідомила про позитивне вирішення питання під час зворотного зв’язку.

За результатами аналізу роботи Міністерства енергетики та вугільної промисловості зі зверненнями громадян можна зробити висновок, що з 211 проблемних звернень питання вирішено повністю більш як у третині звернень (75), що частково підтверджено зворотним зв’язком. У інших випадках відповіді були по суті порушених питань, тобто надавалися роз’яснення, де чітко та повною мірою зазначалися шляхи розв’язання проблем.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 6254 громадянина зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їх кількість зменшилася на 5,8% (за попередній тиждень звернулося 6642 громадянина).

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00