СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
Що робить влада для громади
За період з 30 червня по 6 липня цього року на «Гарячу лінію» — «Діалог з малим бізнесом» Урядового контактного центру надійшло 40 звернень від суб’єктів підприємницької діяльності. Це на 7 звернень більше у порівнянні з минулим тижнем.
За цей же період (включно) органами виконавчої влади опрацьовано 9 звернень від підприємців.
Усі звернення підприємців, які надійшли раніше, органами виконавчої влади опрацьовано у терміни, визначені законодавством, повідомили «УК» в Урядовому контактному центрі.
Проблеми, що порушувалися, стосувалися переважно припинення підприємницької діяльності, перешкоджання діяльності з боку представників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, ліцензування певних видів підприємницької діяльності тощо. Надійшли скарги стосовно службової недбалості посадових осіб.
Систематично порушуються суб’єктами підприємницької діяльності питання сплати внесків до Пенсійного фонду, зокрема щодо необхідності встановлення єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду, розміру внеску та штрафних санкцій за несплату єдиного соціального внеску, встановлення пільг пенсіонерам, які є підприємцями, при сплаті внесків тощо.
Тим часом від підприємців надходило чимало пропозицій щодо вдосконалення системи та механізмів підтримки малого підприємництва; запровадження певних обмежень для ведення підприємницької діяльності окремими категоріями громадян; обов’язкове встановлення касових апаратів у суб’єктів усіх видів господарювання.
Хоча є й позитивні приклади вирішення питань підприємців, які звернулися по допомогу на урядову телефонну «гарячу лінію». Так, заявник з м. Харкова попросив зняти його з обліку як приватного підприємця. З цього приводу в квітні 2011 р. він особисто звертався до начальника Податкової адміністрації району м. Харкова, де був зареєстрований. Проте питання не було вирішено.
За інформацією Державної податкової адміністрації у Харківській області, було проведено позапланову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства у зв’язку з припиненням діяльності заявника. За її результатами порушень не встановлено, підписано обхідний лист та підготовлено для видачі довідку про відсутність заборгованості по податках, зборах за формою № 22 — ОПП, яку заявник має подати державному реєстратору для проведення державної реєстрації про припинення діяльності в установленому порядку.
Однією з вагомих перепон на шляху розвитку підприємництва є недосконалість податкової системи, надмірний податковий тиск, а також складна і обтяжлива система звітності тощо. Усе це обумовлює зростання обсягів виробництва, прихованих від оподаткування, породжує невпевненість підприємців у стабільності умов ведення комерційної діяльності.
Аналіз звернень щодо підприємницької діяльності свідчить, що сектор малого і середнього бізнесу потребує ефективної фінансової підтримки як на загальнодержавному, так і регіональному рівнях. Адже від стабільної роботи кожного підприємця залежить і добробут країни.
ДОВІДКА «УК»
Урядова «гаряча лінія» працює, крім святкових днів та неділі, за наступним графіком: понеділок — п’ятниця з 8 до 21 години, субота — з 8 до 19 години.
Звертаємо увагу підприємців, що на базі Урядового контактного центру з метою оперативного розгляду скарг на протиправні дії посадових осіб органів виконавчої влади спеціально запроваджено «Гарячу лінію» — «Діалог з малим бізнесом». Скарги приймають фахівці за номером телефону урядової «гарячої лінії»: 0-800-507-309. Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України — безкоштовні.