ІНІЦІАТИВА
Туристичні міста вирішили працювати спільно
У Ялті відбулася перша загальнонаціональна конференція керівників органів місцевого самоврядування курортних та туристичних центрів країни «Гостинне місто». Її учасники не тільки ознайомилися з кращим вітчизняним та світовим досвідом розвитку туристичних центрів, а й домовилися напрацювати нові механізми співробітництва між містами, туристичною індустрією та іншими інституціями, зацікавленими в розвитку туризму і курортів в Україні.
Про це, зокрема, йшлося й у привітанні Прем’єр-міністра Миколи Азарова організаторам та учасникам конференції, де відзначалася важливість формування дієвих механізмів державно-приватного партнерства як ефективного інструменту для розвитку туристичної сфери.
Головною подією конференції стало підписання угоди про співпрацю в реалізації загальноукраїнської програми Національна туристична ініціатива між Асоціацією міст України, Радою з питань туризму та курортів і Українською спілкою промисловців та підприємців. Документ передбачає довгострокову співпрацю сторін у формуванні конкурентоспроможного національного туристичного продукту та сталого іміджу України як туристичної держави в цілому.
Слід зазначити, що в цій роботі сторони передусім планують спиратися на власні матеріальні та організаційні ресурси. А про те, що об’єднані зусилля на первинному рівні можуть дати результати загальнонаціонального значення, свідчить хоча б ініціатива київської влади «Плюс мільйон туристів». Цей проект є першим конкретним кроком у Національній туристичній ініціативі і полягає в формуванні моделі взаємної інформаційно-рекламної підтримки міст України на внутрішньому ринку.
Так, Київ готовий надати для популяризації інших туристичних міст ефірний час місцевого телеканалу, площу міських газет, зовнішню рекламу, розраховуючи на відповідні кроки від інших міст, що підтримають цю ідею. Обговорення цього проекту на конференції показало, що всі міста готові до такого формату співпраці. Таким чином, в 2011-2012 роках міста і туріндустрія вперше за всю історію вітчизняного туризму зможуть провести комплексну рекламну кампанію в єдиному форматі обсягом у кілька десятків мільйонів гривень. Причому реальних коштів міських бюджетів піде на це в сотні разів менше. А результати, за оцінками експертів, будуть цілком конкретними – збільшення обсягів завантаження вітчизняних готелів та санаторіїв на один мільйон осіб.
Одностайними були учасники конференції і щодо внесення змін у Податковий кодекс України з питань туристичного збору, оскільки в чинній редакції є ряд системних вад та похибок.
Національна туристична ініціатива — це відкрита програма дій, до якої вже на першому етапі приєдналося понад 30 провідних курортів та туристичних центрів України. На думку віце-президента та виконавчого директора Асоціації міст України Мирослава Пітцика, вже найближчим часом кількість великих та малих міст, що почнуть співпрацю в рамках цієї програми, збільшиться в кілька разів. Адже туризм є потужним чинником економічного та культурного місцевого розвитку в більшості країн світу. І в Україні органи місцевого самоврядування дедалі глибше розуміють роль туризму для добробуту своїх міст та селищ.
Відповідно до угоди організаційні функції із впровадження Національної туристичної ініціативи покладено на Раду з питань туризму та курортів, тож саме до її компетенції входить підготовка плану спільних дій сторін на наступний рік. Насамперед, як зазначив голова цієї громадської організації Євген Самарцев, «ми орієнтуватимемося на створення сталих механізмів партнерства влади і бізнесу для довгострокового системного розвитку в цій сфері, проте не забуватимемо і про поточні важливі завдання, що постають перед вітчизняним туризмом у контексті Євро-2012».