Вітчизняна медична галузь перебуває на етапі реформування, а один з найважливіших ресурсів успішної реалізації реформ — належне кадрове забезпечення та високоякісна підготовка медичного персоналу. Колектив Уманського медичного коледжу працює над збереженням студентського колективу й колективу працівників: педагогів, лаборантів, технічного персоналу.

 «Ми постійно працюємо над підвищенням якості надання освітніх послуг у коледжі, адже усвідомлюємо, що навчальний процес має  бути тісно пов’язаний з виробничою практикою та спрямованим на здобуття компетенцій, невідривних від реалій практичної медицини», —  зауважує заступник директора з навчальної роботи Юлія Мамбик.

Цьому сприяє тісна співпраця коледжу з лікувальними закладами Умані, волонтерська діяльність, зокрема щорічне проведення Днів донора. У вересні-жовтні цього року 69 студентів коледжу стали добровільними донорами, чим підтвердили свій усвідомлений вибір професії. Студенти-старшокурсники, розуміючи  покликання допомагати  людям,  під час навчання прагнуть реалізувати свої можливості й виявити активну громадянську позицію.

Здобуття передвищої медичної освіти в медичному коледжі — це не лише оволодіння теоретичними знаннями, практичними  навичками, це й виховання громадянина з активною життєвою позицією, який свідомо обрав шлях у медицину і працюватиме  в Україні.

69 студентів коледжу недавно стали добровільними донорами. Фото з архіву коледжу

— Участь студентів коледжу у виховних заходах різноманітного спрямування, благодійних акціях, святкових концертах з нагоди пам’ятних дат дає змогу не лише виявити здібності й таланти, а й формує естетичний смак та спонукає до активізації громадської діяльності, — зазначила заступник директора з гуманітарної освіти та виховання Валентина Домбровська. — Адже саме небайдужа активна молодь творитиме сьогодення й майбутнє нашої держави та медичної галузі зокрема.

Молодь, яка стає на шлях здобуття фаху медичної сестри або фельдшера, має робити вибір свідомо, оскільки попереду — не лише тривалий термін навчання, а й велика відповідальність. З огляду на це колектив тісно співпрацює із загальноосвітніми навчальними закладами міста й району. Проведення майстер-класів для школярів-старшокласників дає їм змогу не лише опанувати навички першої долікарської допомоги, а  й ознайомитися з навчанням у коледжі, а це важливий чинник для обрання абітурієнтом майбутньої професії. У межах профорієнтаційної роботи тут проводять дні відкритих дверей, на які запрошують  випускників 9—11 класів та їхніх батьків. Наступний такий захід  відбудеться 30 листопада, і до нього ретельно готуються.

— Для  студентів випускних груп коледжу в січні обов’язково проводимо ярмарок професій, щоб зорієнтувати їх у виборі першого місця роботи, — додає керівник коледжу Юрій Скоробреха. — Для участі в заході запрошуємо керівників лікувально-профілактичних закладів міста і прилеглих районів, які пропонують випускникам вакантні місця в закладах охорони здоров’я. Саме під час таких заходів майбутні медичні працівники занурюються в атмосферу майбутнього колективу, дізнаються про проблеми того чи того закладу, можливості для свого професійного зростання.

Увесь комплекс профорієнтаційних, патріотичних та інших виховних заходів, який проводить колектив коледжу, важко переоцінити. Що й казати, вся ця копітка робота необхідна для формування особистості майбутнього медика, патріота.

Однак, на думку Юрія Сергійовича та його колег, самих зусиль освітян-наставників далеко не достатньо. Передвища медична освіта втрачає найкращих випускників шкіл, які щороку їдуть навчатися в Європу, а потім значна кількість із них не повертається. І хоч би які цікаві та корисні заходи проводили заклади освіти, їх буде недостатньо без підтримки уряду, законодавчої бази, належного фінансування.

— Ретельно стежу за новаціями, які пропонує в цьому плані Міністерство охорони здоров’я, — розповів керівник. — Триває обговорення стратегії розвитку медичної освіти, запропонованої міністерством. Дуже добре, що в документі найголовнішу увагу приділено якості медичної освіти, зокрема йдеться про впровадження в навчання нових стандартів. Схвально зустріли в нашому колективі й намір оцінювати знан­ня студентів-медиків відповідно до міжнародних вимог. На мій погляд, матимуть схвалення й ті положення стратегії, в яких ідеться про необхідність  розробити комплексну програму вдосконалення кваліфікації викладачів, знаходити можливості для навчання і стажування в закордонних університетах, пошук фінансування, партнерських організацій для проходження навчання, вивчення іноземних мов, участь у міжнародних конференціях викладачів на умовах відкритого прозорого конкурсу, підтримку медичних освітян, які мають бажання та доробки для публікації в журналах, що входять до Scopus або Web of Science.

Проте вважаємо, що значним стимулом для обрання молоддю професії медичного працівника була б визначеність щодо передвищої освіти на рівні держави, що відображалося б у нормативно-правових документах, які, на жаль, застаріли, а деякі й втратили чинність. Велика проблема в тому, що нині  законодавча база недосконала. Можливо, прояснить ситуацію ухвалення закону про фахову передвищу освіту, якого чекаємо не один рік.

Шлях людини, яка обрала професію фельдшера чи медичної сестри, нелегкий, і тільки наполеглива праця і самовдосконалення формує медичного працівника (зокрема й середньої ланки) високого професійного рівня. Тож разом підтримаймо вибір молодих.

17 листопада відзначаємо  Міжнародний день студентів. Вітаючи численну когорту зі святом, бажаємо здоров’я, миру, добробуту, впевненості в завтрашньому дні.