СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Як почуваються українські студенти у вишах? Чи із задоволенням спішать вони до альма-матер? У яких умовах проходить їхнє навчання? Аналіз звернень громадян, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію», свідчить про те, що не всі навчальні заклади мають належну матеріально-технічну базу, а відтак це не дає можливості організувати навчально-виховний процес на відповідному рівні.     

Загалом за січень-листопад ц. р. до Урядового контактного центру надійшло 2251 звернення з питань освітньої галузі, повідомили «УК». 

    

Місця у шкільному автобусі вистачить всім. Фото з сайту shchylkovo.ru

Найактуальнішим аспектом матеріально-технічного забезпечення є належний температурний режим у приміщеннях закладів освіти в осінньо-зимовий період. Кількість таких звернень збільшилася порівняно з минулим роком майже у 12 разів.

У зв’язку з оптимізацією навчальних закладів кількість скарг про їх закриття зросла у 4,8 раза порівняно з минулим роком.

Також збільшилася кількість скарг на керівництво дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, яке розв’язує фінансові проблеми закладу за рахунок батьків дітей. Таких звернень надійшло 4,5% від загальної кількості з питань освіти із 23 регіонів. Найбільше — з Дніпропетровської (14), Донецької (12) та Луганської (8) областей. Як стало відомо, батьки здають кошти на різноманітні потреби закладу, у загальноосвітніх навчальних закладах переважно на ремонт приміщень, установку метало-пластикових вікон, придбання парт, меблів, підручників, оплату охорони та прибиральниць, вугілля, комунальних послуг; у дошкільних навчальних закладах — благодійний внесок для зарахування дитини до закладу, на ремонт, канцтовари, господарчі товари, меблі, постільну білизну, іграшки.

На початку та в кінці року спостерігається тенденція до зростання кількості скарг громадян на проблеми із забезпеченням харчування дітей у навчальних закладах — 4,4% звернень із 20 регіонів, найбільше з Рівненської (11), Кіровоградської (7), Львівської та Чернігівської (7) областей. За повідомленням громадян, така ситуація виникла на початку року у зв’язку із процедурою проведення тендера з визначення організатора харчування в навчальних закладах, а в кінці року — через відсутність фінансування.

Батьки школярів скаржилися (2,2% звернень) на невиконання програми «Шкільний автобус» у сільській місцевості, переважно Закарпатської (9), Сумської (5), Херсонської (5) та Чернігівської (5) областей, хоч порівняно з минулим роком кількість таких звернень зменшилася у 1,7 раза. На радість школярам, у багатьох випадках  шкільний автобус запрацював завдяки зверненням громадян.

Так, мешканка с. Купчичі Сосницького району Чернігівської області поскаржилася на відсутність систематичного руху шкільного автобуса, який перевозить дітей з с. Купчичі до с. Спаське Сосницького району. Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації повідомило, що питання підвозу дітей вирішено. Про це з вдячністю повідомила заявниця.

За минулий тиждень на Урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 6545 громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їх кількість зменшилася на 2,1%.

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00.