Ціна продажу Укртелекому може досягти 15 млрд грн при стартовій в 10,5

 

"Ми очікуємо, що ціна продажу Укртелекому може досягти 12-15 млрд грн, а потенційна кількість покупців - 3-4 компанії", - вважають аналітики інвестиційної групи "Сократ".

На думку начальника аналітичного відділу компанії "Проспект Інвестментс" Олени Євдоченко, стартова ціна в 10,5 млрд грн за 92,79% "Укртелекому" відповідає ринковій капіталізації підприємства, спираючись на поточні котирування його акцій на українських біржах, і не виглядає завищеною. Виходячи зі світової практики, інвестор, який отримує абсолютний контрольний пакет акцій підприємства (майже 100%), як правило, платить премію за контроль (у середньому від 10% до 40%), тому не виключено, що ціна продажу вітчизняного телекомунікаційного гіганта може досягти 14 млрд грн.

Кабінет Міністрів 13 жовтня анонсував ціну приватизації Укртелекому в 10,5 млрд грн за державну частку в розмірі 92,8%. Цього дня акції найбільшої телекомунікаційної компанії України завдяки цій новині подорожчали на "Українській біржі" на 4,37% і стали лідерами торгів за обсягами на біржі (15,6 млн грн). Конкурс відбудеться 28 грудня. За словами голови Фонду держмайна Олександра Рябченка, Фонд вважатиме продаж успішним, якщо за пакет акцій "Укртелекому" буде отримано 11-12 млрд грн.

Найвірогіднішими претендентами на покупку "Укртелекому" є українська група СКМ, російські "Альфа-груп" і АФК "Система" (їй належить український оператор мобільного зв'язку MTС).

Більшість аналітиків оцінює новину щодо приватизації компанії як позитивну, оскільки приватні інвестори зможуть збільшити операційну ефективність компанії та покращити її фінансові показники (в 1 півріччі 2010 р. чистий прибуток компанії досяг 47,9 млн грн). Проте існують певні застереження щодо недоцільності продажу 92,79% акцій державної компанії цілим пакетом у зв'язку з існуючим ризиком зловживань монопольним становищем з боку інвестора. Продаж "Укртелекому" викличе підвищення тарифів на телекомунікаційні послуги та створить умови для ліквідації здорового конкурентного середовища на ринку.

Екс-глава ФДМУ, президент аналітичної організації "Центр ринкових Реформ" Володимир Лановий прогнозує можливі бізнес-стратегії потенційного покупця відносно держактивів. "Якщо пакет придбає фінансовий агент, він може тимчасово підтримати компанію, а потім, знайшовши покупця, перепродати її дорожче. Непрофільні інвестори можуть завантажити з цієї старої системи залишки доданої вартості і перевести її в іншу площину, наприклад, в Інтернет. Третій варіант полягає в тому, що один з діючих операторів (український чи російський) створить з кимось у парі потужний конгломерат, який домінуватиме, і зруйнує конкуренцію на українському ринку", - вважає він.