НА ЧАСІ
Туризм посів одне з чільних місць у Стратегії розвитку Києва до 2025 року
Сьогодні майже кожна столиця будь-якої країни світу визначає туризм одним із головних пріоритетів свого розвитку. Поза сумнівом, для Києва, динамічного європейського міста з багатою історією, оригінальним ландшафтом та архітектурним середовищем, розвиток індустрії гостинності набуває особливої ваги. Саме тому туризм і посів одне з чільних місць у Стратегії розвитку Києва до 2025 року.
Турпродукт міста — явище комплексне
Слід завважити, що цей напрямок діяльності вже давно визначався як пріоритет міської влади, проте до конкретних питань розбудови сучасної туріндустрії міста протягом довгого періоду ставилися здебільшого формально, а керівництво відповідних структур апарату працювало у вимірах минулого століття. Нині є чітке усвідомлення того, що в умовах жорсткої конкуренції на сучасному світовому туристичному ринку для досягнення справжнього та сталого успіху потрібна комплексна, стратегічно спланована діяльність, що базується на засадах співпраці міської влади, бізнесу та громади Києва.
Важливим чинником розвитку туристичного потенціалу міста в останні роки стала підготовка до Євро-2012, завдяки чому місто отримало десятки новозбудованих та модернізованих готелів, було оновлено базову транспортну інфраструктуру, почали впроваджуватися світові стандарти в організації туристичної інформації. Важливо, що в Києві вже працюють кілька потужних світових готельних операторів — це серйозно позначилось на професійному рівні готельного сектору столиці, співвідношенні ціни та якості послуг. Набутий до футбольного чемпіонату інфраструктурний потенціал виводить нас на новий рівень розвитку туристичної індустрії, де міська влада просто зобов’язана впроваджувати сучасні світові підходи до управління туризмом у місті та рекламно-інформаційного просування Києва на основних туристичних ринках.
Влада та бізнес: новий формат відносин
Тут варто, на мій погляд, зупинитися на деяких важливих складових поняття «управління дестинацією» (туристичною територією), що вже давно увійшло в практику провідних світових центрів туризму. Якість туристичного продукту міста — це комплексне явище, де поєднуються всі складові споживання від моменту прибуття туриста до міста — відповідна транспортна інфраструктура, рівень сервісу в готелях та ресторанах, культурні події, безпека на вулицях, комфортне мовне середовище і десятки інших чинників.
Слід завважити, що вже в минулому році ми значно активізували діалог влади з представниками київської туріндустрії, що дало змогу розпочати низку спільних ініціатив та проектів, спрямованих на покращення якості послуг столичної індустрії гостинності та збільшення потоків туристів до нашого міста. Минулорічне збільшення потоків туристів на 20% та зростання надходжень до міського бюджету на 12% — це великою мірою результат нового формату стосунків між владою міста та представниками бізнесу.
Рекламуймося разом — успіх не забариться
Тут мені хотілося б зупинитися окремо на ініціативі, яку Київ наприкінці минулого року запропонував іншим містам України. Оскільки одним із ключових туристичних ринків столиці та всієї української туріндустрії ми вважаємо внутрішній національний ринок, хотілося б сьогодні визначити нову позицію та місію Києва як столиці держави у системі інформаційно-рекламної підтримки внутрішнього туризму в цілому.
Навіть великим національним туристичним центрам, таким, як Львів, Одеса, Ялта, бракує ресурсів для системного просування свого турпродукту на ринку країни і Києва, не говорячи вже про малі туристичні міста та курорти. З іншого боку, Київ як приймаючий ринок туризму також до цього часу не здійснював системної рекламної кампанії на регіональних ринках держави.
Для розв’язання цієї проблеми ми пропонуємо формування механізму взаємної рекламної підтримки українських міст як центрів туризму через проведення в місцевих ЗМІ спеціальних інформаційних кампаній з популяризації інших центрів туризму України, обміну можливостями соціальної реклами тощо.
Надзвичайної ваги така співпраця набуває перед Євро-2012, оскільки Київ та інші приймаючі міста фактично мають стати своєрідною вітриною туристичної привабливості України.
Ми впевнені, що в разі створення такого механізму взаємної інформаційної підтримки міст та спеціальних знижок для організації внутрішніх подорожей можна очікувати значного збільшення завантаження готелів, зростання доходів міст від туристичного збору та додаткових податкових надходжень від туріндустрії. Прогнози експертів свідчать, що зростання обсягів внутрішнього туризму завдяки впровадженню такої загальнонаціональної програми взаємної рекламної підтримки українських міст може перевищити цифру 1 мільйон туристів.
На вихідні — спеціальні ціни
Наголошую, що Київ ініціює цей проект, інші міста України, що захочуть приєднатися до нього, мають запропонувати свої можливості та ідеї — це чудово лягає в контекст формування загальнонаціонального партнерства «Національна туристична ініціатива», до якого Київ приєднався торік. Хочу додати також, що міська влада опрацьовує механізми інформаційної підтримки тих готелів, що пропонують спеціальні доступні ціни для відвідання столиці українськими туристами, особливо протягом вихідних. До літнього сезону 2012 року ми разом з представниками київської туріндустрії формуємо низку пакетних пропозицій, що включають відвідання найвідоміших музеїв, мистецьких подій тощо. Спільно з провідними українськими авіакомпаніями плануємо представити їх на основних туристичних ринках Європи.
Стратегічним напрямком нашої діяльності в сфері туризму залишається робота із залучення інвестицій. Так, до Євро-2012 у Києві з’явилося чимало чотири- та п’ятизіркових готелів національних та міжнародних готельних мереж, проте і сьогодні бракує якісних готелів для масового ринку. Найближчим часом ми очікуємо пожвавлення в цьому сегменті, до того ж за участі і національних, і міжнародних готельних мереж. Влада Києва серйозно розмірковує про можливість створення в місті великого тематичного парку атракціонів — українського Диснейленду. Потребує поліпшення якості та додаткових інвестицій система масової рекреації киян та гостей столиці.