АДМІНРЕФОРМА 

Єдина політика у сфері державної служби вестиметься відкрито і прозоро
 

Допоки вітчизняна адміністративна культура не відповідала стратегічному курсу держави в напрямку демократії та євростандартів. Зокрема вітчизняні та зарубіжні експерти закидали державній службі про відсутність належного правового регулювання відносин, велику заполітизованість, невизначеність ключових функцій держслужбовців, неналежне законодавче регулювання адміністративних процедур та професійної етики, низьку інституційну спроможність тощо.

«Цілину» почали піднімати лише останніми роками, надто з ухваленням нового, орієнтованого на європейське законодавство Закону «Про державну службу» та створення центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом — Національного агентства з питань державної служби, на яке, за словами його очільника В’ячеслава Толкованова, покладено завдання забезпечувати формування та реалізацію єдиної державної політики в цій сфері та водночас здійснювати функціональне управління службою.

Щоб зрозуміти масштабність роботи, варто завважити, що нині на державній службі в нашій країні в центральних та місцевих органах виконавчої влади перебуває майже 270 тисяч громадян, а отже, йдеться про належне функціонування, координацію і спрямування персоналу всієї системи державного управління.

Про це зокрема йшлося на першій колегії Нац- агентства з питань державної служби, де й були підбиті підсумки минулого періоду і визначені пріоритети на прийдешнє. Так, у короткому звіті голови  прозвучало, що всі завдання Національного плану дій щодо впровадження президентської Програми економічних реформ «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» в напрямку «Реформа державної служби» у 2011 році виконані в повному обсязі.

Щодо перспектив і пріоритетів, то їх найбільшою мірою визначає ухвалення нового Закону «Про державну службу», який, нагадаємо, глава держави підписав 10 січня цього року. Агентству доручено складну і надзвичайно відповідальну справу з розробки 22 нормативних документів, що регулюватимуть процедурні моменти застосування нового закону.

Наступним пріоритетом визначено організацію навчання кадрів, актуалізацію систем підготовки та перепідготовки державних службовців і продовження підвищення кваліфікації вітчизняних чиновників з питань нового антикорупційного законодавства, які центральне відомство з держслужби реалізуватиме з Національною академією державного управління при Президентові України.

Рік, що розпочався, стане стартовим і в реалізації Стратегії державної кадрової політики України на 2012—2020 роки, яка днями затверджена відповідним президентським указом. А саме вона має привести вітчизняне державне управління у відповідність до принципів і практики демократичного урядування.

Важливо, що втілювати в життя ці масштабні плани Нацагентству допомагатимуть члени колегії, яка, згідно з положенням, діятиме на засадах постійного консультативно-дорадчого органу. Треба зазначити, що новий його склад  добирали не за даниною посадам і регаліям — тут зібралися справжні професіонали, котрі достеменно знають особливості державної служби. Більшість із них, перш ніж посісти керівне чи депутатське місце, пройшли всі щаблі службової драбини і щиро переймаються проблемами модернізації державного управління.

У роботі колегії Національного агентства з питань державної служби взяв участь директор департаменту кадрового забезпечення Секретаріату Кабінету Міністрів Юрій Євтєєв.