РЕГІОН

Визнавати ситуацію з автошляхами загрозливою на Львівщині не поспішають

 

Розмови про те, що програма підготовки транспортних магістралей прикордонної області до футбольного чемпіонату опинилася на межі зриву, у владних кабінетах звучать не перший місяць. Але запустити на повну потужність будівельно- ремонтний конвеєр на головних об'єктах області цьогоріч так і не вдалося. До весняно-літнього сезону дороги, на яких асфальт після морозної зими вкрився суцільними вибоїнами, "полатали". А от до капітальних ремонтів так і не приступали.

Амбітні плани на літо, яке видалося надзвичайно сприятливим для реконструкції шляхів, залишились на папері. Початок робіт через брак фінансових ресурсів декілька разів відкладався. Потім відмовились від ремонту окремих об'єктів, залишивши лише ті, які конче потрібно дотягнути до європейських стандартів. Адже вони - частина міжнародних транспортних коридорів.

Окрім них, у програмі залишилась автодорога Львів - Пустомити - Меденичі. У зв'язку із подовженням злітно-посадкової смуги аеропорту "Львів" частину дороги треба понизити. В іншому разі потік транспорту на цьому відтинку шляху перешкоджатиме нормальному функціонуванню літовища. Ремонтуватимуть за кошти програми й 20-кілометровий відрізок траси від Стрия до Дрогобича. Адже у готелях курортного Трускавця зарезервовані місця для проживання членів офіційних делегацій майбутнього футбольного свята.

Шкода, що поза орбітою Євро-2012 залишився ще один пункт пропуску на українсько-польському кордоні - Смільниця-Кросценко. Саме через ці ворота проходить найкоротший шлях до Львова з Австрії, Словаччини та гірської частини Польщі. До переліку першочергових об'єктів не потрапить автомагістраль Львів-Самбір, що є частиною іншої міжнародної автотраси Львів - Чоп. А вона могла б частково розвантажити Південний транс'європейський коридор Лісабон -Трієст - Любляна - Будапешт - Чоп - Київ, що проходить через Стрий. Тож прикордонна Львівщина й надалі залишатиметься сумним лідером серед областей з найгіршими транспортними магістралями. Тепер дорожникам доведеться вирішувати надскладне завдання: часу до турніру залишається обмаль і з коштами - не густо.

- За Державною цільовою програмою ми отримали десять мільйонів гривень, - повідомив кореспонденту "УК" начальник служби автомобільних доріг у Львівській області Петро Шпитак. - Вони мають піти на ремонт траси Львів-Пустомити -Меденичі.

Зупинився щойно запущений будівельний конвеєр і на найважливішому об'єкті - автомагістралі Краковець-Львів. Спершу виконавець робіт - фірма "Онур" повинна отримати від концесіонера - фірми "Трансмагістраль" - проектно-кошторисну документацію. Потребуватиме часу й коригування: адже споруджуватиметься не концесійна автомагістраль, як планувалося, а дорога загального користування. Нова автотраса за основними параметрами відповідатиме європейському рівню. Вона оминатиме всі населені пункти, будуть встановлені дорожні знаки. Однак не передбачено освітлення трас, що йдуть до пунктів пропуску на українсько-польському кордоні. До євротурніру підрядні організації виконали за рахунок власних коштів та кредитних ресурсів ремонтних робіт на суму понад 37 мільйонів гривень. В той же час на більшості магістралей панує затишшя. Пожвавлення спостерігається хіба що неподалік аеропорту "Львів", де проходить траса Львів-Пустомити-Меденичі.

Необхідних фінансових ресурсів, на які чекали з початку року і до пізньої осені, прикордонна область так і не отримала. Тепер у розпорядженні автодорожників лишається практично лише наступний рік. Чи встигнуть вони виконати все заплановане? Адже з Краковця до Львова потрібно прокласти нову магістраль, а також реконструювати автошляхи, які ведуть до обласного центру з міжнародних пунктів пропуску - Шегині та Рави-Руської.