ЗМАГАННЯ
В Криму відбулися Міжнародні тракторні перегони
Вже третій рік поспіль балка Тубай, що під Сімферополем, приймає у себе гонки на незвичній техніці. Цьогоріч продемонструвати віртуозність своїх залізних коней приїхали механізатори аграрних підприємств Криму, Запоріжжя, а також трактористи з Краснодарського краю і Ростовської області Росії.
Організатори «Трак ПроХвату 2011» розповіли, що змагання включають вісім етапів — «прокатку», «розворот», «дуель», «туди-сюди», «вантаж», а також півфінал та фінал.
Трактори долали штучні перепони і водяні пастки.Фото автора
Близько 10 тисяч глядачів у передчутті гарного видовища обліпили з усіх боків схили балки. Їхні погляди були прикуті до кілометрової траси, насиченої штучними перешкодами та водяними пастками.
Заїзд розпочато. Трактори, якими керують хлібороби, без страху занурюються у багнюку, долають бездоріжжя та калюжі. «У вас траса набагато складніша, ніж на подібних змаганнях у Росії. Коли потрапив у калюжу, машину залило так, що до фінішу добирався навпомацки», — поділився враженнями учасник з Росії Анатолій Шишкін. Так проїхати через глибоку калюжу на тракторі — це вам не поле перейти, трохи не розрахуєш — і будеш плавати в очікуванні евакуатора.
Трактори долали етап за етапом, а розпалені глядачі з нетерпінням очікували фіналу. Траса перетворилася на суцільне болото. Під овації та вигуки публіки розпочався фінальний заїзд. Тут вже було не до жартів. Перемога виборювалася в шаленій боротьбі. «Кожного року з нетерпінням чекаю на перегони, бо саме тут отримую багато адреналіну», — із захопленням розповів Денис, молодий механізатор із Запоріжжя.
І вже з останніх сил, але впевнено трактори долали фінішну пряму. За підсумками змагання переможцем українського фіналу тракторних перегонів став Ярослав Домбровський з підприємства «Кримтеплиця», а в міжнародному фіналі перше місце посів представник Росії Анатолій Шишкін. Кримчанин за перемогу отримав тримісячне теля, а росіянин — 50 тис. гривень.
Організатори «Трак ПроХвату» розповіли, що основною метою проведення перегонів є підвищення престижності сільськогосподарської праці, і зокрема, популяризація професії тракторист-механік. Адже молодь не занадто горить бажанням працювати в селі. Навіть сільські діти прагнуть вирватися до міста, а міські тим більш до села працювати не поїдуть. Хоча раніше професія тракториста була досить престижною і шанованою. «Непопулярною вона стала тому, що робота тяжка, а зарплата низька», — бідкається 71-річний учасник перегонів Анатолій Темний. Він пропрацював на тракторі 52 роки.