ІНФРАСТРУКТУРА. Завершилися будівельні роботи з реконструкції залізничного пасажирського комплексу. Місцева служба усної народної творчості ББС (баба бабі сказала) не залишила без уваги реконструкцію залізничного вокзалу «Донецьк», яка тривала понад рік. Розповідають, що, використовуючи цю територію як смугу перешкод, тут, щедро проливаючи піт, навіть тренувалися бійці одного із спецпідрозділів. Горопахи побували в шкурі пересічних пасажирів, яким увечері потрібно було протиснутися у вокзалі до каси, а потім, петляючи в темряві між ямищами та вгрузаючи в пісок, доперти валізу до вагона… Що ж — ремонт, який тривалий час вели, не припиняючи роботи вокзалу, позитивних настроїв пасажирам не додав. Утім, більшість цих незручностей нарешті позаду, адже після завершення всіх будівельних робіт вокзал нарешті перестає бути схожим на будівельний майданчик чи смугу перешкод для пасажирів. Для зручностей останніх, до речі, вже запрацювали змонтовані ескалатори та ліфти.

Після реконструкції новий вокзальний комплекс зможе обслуговувати щодоби більш як 35 тисяч пасажирів. А кількість місць у відреставрованому «старому» приміщенні вокзалу збільшилася втричі: з 700 до 2250. Окрім цього, до комплексу входять транзитний та приміський вокзали (відповідно 150 та 400 місць), переходи над залізничними коліями, два торговельні комплекси, автостанція. Разючі зміни відбулися не тільки у зовнішньому вигляді комплексу, а й усієї інфраструктури: колій, контактної мережі, систем сигналізації та зв’язку. А ще тут збудували сучасний пост електричної централізації (пункт управління рухом потягів на станції), переобладнали перони та платформи. Не забули в ході реконструкції й про обслуговування пасажирів з обмеженими фізичними можливостями: для них передбачені пандуси, спеціальні кімнати та півдюжини ліфтів, які дають змогу безперешкодно потрапити на всі платформи до потрібного потяга.

Набувши сучасного вигляду, залізничний вокзал шахтарської столиці вже готовий приймати швидкісні потяги «Хюндай» та «Шкода». Корейські поїзди курсуватимуть маршрутом Київ — Донецьк, а чеські «Шкоди» обслуговуватимуть пасажирів на кільцевих маршрутах Харків — Донецьк — Луганськ — Донецьк — Дніпропетровськ — Харків та Харків — Дніпропетровськ — Донецьк — Маріуполь — Донецьк — Харків.  «Організації пришвидшеного руху потягів передувала велика робота з підготовки залізничної інфраструктури, — розповідає начальник Державного підприємства «Донецька залізниця» Микола Рогов. — На ділянці Лозова —Слов’янськ — Костянтинівка — Ясинувата — Донецьк завдовжки 212,4 кілометра різними видами ремонту ми оздоровили майже 200 кілометрів шляху, модернізували понад 350 кілометрів контактної мережі, замінили 2500 стовпів, привели відповідно до підвищених вимог безпеки 84 пункти зупинок та 32 переїзди. Тобто це наймасштабніші роботи за роки незалежності України».

На реконструкцію вокзального комплексу та модернізацію швидкісної ділянки руху, за словами керівників Донецької залізниці, не витрачено жодної копійки бюджетних коштів. Усі згадані роботи в ході підготовки міста до Євро-2012 залізничники провели тільки на власні кошти.