Перехід на обслуговування за зарплатними проектами у держбанках може призвести до порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів влади та місцевого самоврядування, що обмежить або спотворить конкуренцію. Про це «УК» повідомили у прес-службі Антимонопольного комітету України (АМКУ).

Річ у тім, що до АМКУ надходять численні звернення від банків, їхніх професійних об’єднань щодо розірвання бюджетними організаціями чинних договорів з фінустановами про обслуговування зарплатних проектів. Причина — перехід на обслуговування за вказаним напрямом до одного з державних банків.

Деякі центральні органи державної влади, місцеві органи виконавчої влади й органи місцевого самоврядування, посилаючись на доручення уряду, надіслали листи своїм територіальним органам, структурним підрозділам, підпорядкованим підприємствам, установам і організаціям, яким доручили перейти на обслуговування за зарплатними проектами до одного з державних банків.

В АМКУ вважають, що держбанки, внаслідок надання їм виключних повноважень щодо обслуговування зарплатних проектів бюджетних установ, можуть бути поставлені у привілейоване становище порівняно з іншими банківськими установами з переліку, визначеного конкурсною комісією Мінфіну. А це може призвести до обмеження конкуренції у зазначеному сегменті ринку банківських послуг.

Більшість операцій з банківськими платіжними картками — це зняття готівки, а мережа банкоматів зазначених банків менш розгалужена порівняно з іншими фінустановами. Переведення зарплатних проектів бюджетних організацій до державних банків може призвести до утискання інтересів держателів карток таких банків, що було б неможливим за умов існування значно більшої конкуренції на ринку.