Як перетворити своє хобі на справжній бізнес? Хтось для цього читає гори літератури і пише бізнес-плани, а хтось просто займається улюбленою справою – заробітки ж приходять ніби мимоволі. Скажімо, створити невеличкий кондитерський бізнес Тетяні Андрієць допоміг випадок.

Вона молода мати, виховує чотирирічного синочка. Виготовленням солодощів Тетяна захоплювалася давно. А коли пішла в декрет, часу на випічку стало ще більше.

Коли синові мало виповнитися два рочки, вирішила спекти йому незвичайний торт, каже жінка. – Найбільше він любив гратися машинками та плюшевим крокодильчиком. Тому прикрасила торт мастикою, зверху з неї ж виліпила машинку, маленького крокодильчика та інших звірят. Щоправда, потрібні були спеціальні кондитерські інструменти, їстівні прикраси тощо. У звичайному магазині їх не знайдеш. Виручить інтернет. Тут можна придбати все для кондитерів. Використовувала лише натуральні продукти: мастику виготовила із цукру-пудри та сухого молока.

В якості барвників взяла натуральні соки: зеленим крокодильчик став завдяки шпинату, синій «видобула» з ягід чорниці, червоний – із соку моркви та буряка, коричневий – з какао. В Інтернеті переглянула відео, як оздоблювати торти. Вийшло чудово! Тортом захоплювалися усі мої подруги, які прийшли на свято. Навіть працівники розважального центру, де ми відзначали день народження синочка, записали мій телефон, коли дізналися, що такий «веселий» тортик зробила я сама.

Згодом Тетяна отримала перше замовлення – подруга попросила спекти торт до дня народження її донечки з солодкими фігурками улюблених поні. Далі запрацювало «сарафанне радіо»: через знайомих люди дізнавалися контакти Тетяни і замовляли солодощі.

Для багатьох важливо, щоб торт не був напханий хімією, особливо якщо йдеться про дитячий день народження, зазначає Тетяна. – До того ж, ціни у мене значно нижчі, ніж у магазинах. Така робота приносить справжнє задоволення: кожне замовлення інше, потребує фантазії і нових навиків. Тож постійно доводиться чогось навчатися, удосконалюватися. Навчальні ролики знаходжу переважно на англомовних сайтах, а продукти закуповую в Інтернеті.

Нині Тетяна не виключає, що в майбутньому її солодкий бізнес вийде за межі кухні, скажімо, переросте в крамничку авторських «еко-солодощів» ручної роботи.

Надія ВАСИЛИШИН
для «Урядового кур’єру»