Українські виробники соняшникової олії, а також компанії-трейдери цього товару можуть щиро порадіти своїм успіхам. Так, за підсумками 2014—2015 маркетингового року (МР — вересень 2014-го — серпень 2015 року) головними покупцями цієї продукції стали Індія (1,5 мільйона тонн), Китай (451,5 тисячі тонн) та Іран (301,6 тисячі тонн). Особливо цікавий у цьому аспекті Іран, який ще донедавна був закритою країною. І те, що за показниками експорту соняшникової олії він займає третє місце, свідчить про дуже правильну маркетингову політику та стратегію наших підприємств.

Галузеві агенції світу зазначають, що за підсумками маркетингового року наша держава експортувала приблизно 3,9 мільйона тонн олії, що на 7% менше від аналогічного показника минулого МР, проте на 19% більше, ніж в 2013/2014 МР.

Загалом Україна залишається світовим лідером ринку соняшникової олії і має частку всього показника експорту цього продукту у світі 55%. До речі, загальносвітовий показник експорту соняшникової олії — трохи більше 7 мільйонів тонн.

 Проте, за словами спеціалістів ринку, переробники соняшникової олії останнім часом звертають увагу на інші олійні культури, приміром ріпак. Пояснюється це тим, що ріпакову олію, а також шрот залюбки купують Китай та Індія, а також Ізраїль, Марокко і деякі інші країни Близького Сходу. Тож нові ринки збуту української сільгосппродукції знайти неважко. Треба просто тримати руку на пульсі всіх аграрних подій. Але, звісно, пам’ятати про збереження українських грунтів.