У відкритті термінала взяли участь представники влади та бізнесу. Фото надане автором

На базі причалів №1 та № 2 Миколаївського морського торговельного порту збудовано зерновий комплекс. У будівництво надпотужного термінала китайська державна корпорація COFCO Agri інвестувала 75 мільйонів доларів. Будівництво тривало 20 місяців — із серпня 2014-го по квітень 2016 року. Термінал став однією з найбільших китайських інвестицій у розвиток українського логістичного потенціалу.

«Компанія COFCO як основний постачальник зерна, олії та продуктів харчування для чверті населення світу намагається створити унікальну глобальну мережу постачання», — зазначив віце-президент COFCO Сorporation Лі Джінтао. На його думку, будівництво сучасного термінала в Миколаєві дасть змогу досягти синергії між світовим ринком споживання і Україною як одним з великих регіонів з виробництва та експорту високоякісних продуктів.

Лі Джінтао подякував Кабінету Міністрів, профільному комітету Верховної Ради та профільним міністерствам, керівництву області за сприяння в реалізації проекту. З відкриттям термінала з’являться нові робочі місця, зростуть надходження до бюджетів усіх рівнів та експортний потенціал Миколаївської області й України. Як зазначив голова Миколаївської облдержадміністрації Вадим Меріков, ця подія засвідчує, що Миколаївщина — надійний партнер для інвестицій.

Загальна потужність нового термінала становить два мільйони тонн продукції на рік. Його обладнано двома зерносховищами, що складаються з 16 силосів загальною місткістю 120 тисяч тонн і чотирьох силосів місткістю понад півтори тисячі тонн. Комплекс станції для розвантаження автомобільного (дві стрічки) і залізничного транспорту (дві стрічки на вісім вагонів) дасть змогу приймати до десяти тисяч тонн продукції на добу.

До термінала належать зерносушарка і зерноочистка потужністю 50 тонн на годину, суднонавантажувальна машина, а також лабораторія для перевірки якості зерна. Термінал має транспортне обладнання, ваги, пробовідбірники та експрес-лабораторію. Комплекс зведено з використанням високотехнологічного обладнання, він унеможливлює негативний вплив на довкілля. Крім того, для потреб нового комплексу побудовано автодороги і майданчики для транспорту в порту. Як сказав на відкритті комплексу генеральний директор ?COFCO Agri в Україні Володимир Осадчук, завдяки китайським інвестиціям, сучасному західному обладнанню українським фахівцям вдалося побудувати в Україні зразок надсучасного комплексу з перевалки сільськогосподарської продукції. Він відповідає найвищим стандартам якості, екологічного контролю та безпеки праці.

Вадим Меріков наголосив, що для подальшого залучення інвестицій необхідні важливі складові. Зокрема треба боротися за те, щоб Адміністрація морських портів України фінансувала наші проекти із днопоглиблення Бузько-Дніпровського-Лиманського каналу, проект нічної навігації, а також зниження тарифів за проходження цим каналом.