РУБІЖ. У Луганську назвали найбільших порушників конкурентного законодавства: ними виявились «Луганськгаз», «ЛЕО» та «Луганськвода». Перша компанія незаконно відключала споживачів від поставок палива, друга затягувала з видачею технічної документації, а третя накладала не передбачені законодавством штрафи та оплату за послуги, які не були надані.

Суттєві порушення виявили контролери й у владних структурах. У Лисичанську, Брянці, Рубіжному та Стаханові приймались рішення, що не тільки призводили до обмеження конкуренції, а й створювали умови для порушень своїми ж комунальними підприємствами. Нині вжиті суворі санкції, економічний ефект від яких становить понад 2 млн грн.

— Ці цифри свідчать, що за 100-денний строк роботи ми більш ніж утричі поліпшили показники у порівнянні з минулим роком, — наголосив  нинішній голова облвідділення Антимонопольного комітету Сергій Захаров.

До того ж, він вважає, що публічне акціонерне товариство «Луганськгаз» надає споживачам природний газ, якість якого не відповідає держстандарту. За його словами, у частини жителів Луганщини, які споживають газ, виникають запитання, чому за однаковий проміжок часу під час використання тих самих нагрівальних приладів за умов одного температурного режиму іноді лічильник показує більшу витрату блакитного  палива. Тож відповідно доводиться більше сплачувати за послугу.

— Відповідь найімовірніше така: невідповідність стандартам якості газу, що подається в мережі. Технічно грамотним людям абсолютно зрозуміло, чому відбувається перевитрата газу. Оскільки через незбалансованість хімічного складу газу теплотворність падає, потрібен більший його обсяг, аби виконати одне й те саме завдання. Скажімо, закип’ятити чайник або зігріти свій будинок протягом доби чи місяця,  — пояснив Сергій Захаров.

Аби покласти цьому край, облвідділення АМКУ має намір змусити  постачальника газу зробити цей процес відкритим, прозорим і зрозумілим усім споживачам.