Сільгоспвиробники Полтавщини нарощують постачання своєї продукції за кордон. Нині в області експорт переважає імпорт. За 2015 рік місцеві підприємства поставили за кордон товарів та послуг на 1,5 мільярда доларів. Про це повідомив голова Полтавської обласної державної адміністрації Валерій Головко. За його словами, 41% полтавської продукції експортується до Євросоюзу — в Австрію, Німеччину, Чехію, Словаччину та Угорщину. Полтавці вже освоюють ринки Туреччини, Китаю та Єгипту, працюють над створенням зони вільної торгівлі з Канадою та Ізраїлем.

Найбільший попит у закордонних покупців, за інформацією директора департаменту агропромислового розвитку Полтавської ОДА Сергія Фролова, має полтавська сільськогосподарська продукція. Торік область збільшила її експорт на понад 5%, довівши таким чином її частку в загальному експорті товарів майже до 30%. Окрім традиційних зерна, олії, меду, горіхів, полтавці поставляють за кордон і продукти переробки: борошно, крупи, молочку. З-поміж тих, хто першим переорієнтувався на нові ринки, підприємства «Гадячсир» і «Диканька-млин», агропромислова група «Білагро» з Великобагачанського району та приватне сільгосппідприємство «Воскобійники» з Шишацького. Й робота в цьому напрямі триває. На 52 великих переробних підприємствах Полтавщини впроваджено європейську систему аудиту сільгосппродукції ХАСП («від лану до столу»). А до 2019 року діятиме навіть на крупорушках та олійницях.

Натомість в області триває спад промислового виробництва. Як зазначив Валерій Головко, за рік тут вичерпали всі свої можливості підтримки промисловості. Зокрема налагодили стосунки з Міністерством інфраструктури, що дало змогу отримати певні замовлення Крюківському вагонобудівному заводу, залучили до співпраці Укроборонпром, а відтак отримали військові замовлення для підприємств області. Проте промисловості Полтавщини, як і України загалом, потрібна неабияка підтримка на державному рівні. Через те, що промислові підприємства так і не отримали дорожньої карти, яку обіцяло Міністерство економіки, полтавські й кременчуцькі виробники не поспішають вкладати кошти у переоснащення виробництва і випуск нових видів продукції, бо не знають, чи матиме вона попит і чи буде потрібна на світовому ринку.

Валерій Головко вважає, що виходом із цієї ситуації може стати запровадження на державному рівні пільгового періоду для промисловості, як, скажімо, в сільському господарстві. Вітчизняним промисловим виробникам треба допомогти пільговим оподаткуванням, кредитами і промоцією у представленні їх на міжнародних виставках і ярмарках.