Старобільськ відзначив цю подію урочистостями. Фото Михайла БУБЛИКА

Після дворічної перерви поновлено рух поїзда між станціями Кондрашевська-Нова (Станично-Луганський район) та Лантратівка (Троїцький район). Маршрут завдовжки 209 кілометрів дуже затребуваний, і переоцінити його значення для жителів п’яти сільськогосподарських районів підконтрольної Україні частини Луганщини справді важко.

Після початку бойових дій основний парк пасажирських вагонів і дизель-потягів залишився на окупованій території. А розбиті військовою технікою автодороги не придатні до використання, що створює великі проблеми жителям віддалених районів області.

За словами заступника голови обласної військово-цивільної адміністрації Юрія Клименка, через те, що полотно залізниці з одного боку впирається в лінію розмежування, а з іншого — в українсько-російський кордон, найскладнішим виявилося завезти сюди вагони вітчизняного виробництва. Після тривалих переговорів з «Российскими железными дорогами» сюди вдалося доставити два плацкартних вагони з Харкова.

Поки що за маршрутом курсуватиме лише один склад потягу. Залізничники планують завезти ще один, щоб поїзди ходили одночасно в протилежних напрямках. Також планують, окрім пасажирського, відновити й вантажний рух за цим маршрутом.

Запуск цього поїзда Укрзалізниця не розглядає як бізнес: проїхати весь шлях в один бік можна за 18 гривень 22 копійки. А на автобусі така поїздка могла спустошити гаманець, бо за неї довелося б викласти від 150 до 200 гривень. «Радіємо, що знову можемо працювати за старим маршрутом», — розповідають про перший рейс потяга провідники Віктор Казанков та Валентина Щуратова. На всіх станціях їх зустрічали квітами й усмішками. У населених пунктах, де проїжджав потяг, люди, почувши залізничні гудки, кидали справи на подвір’ях і бігли, щоб просто помахати вслід йому рукою.