Рекламний ринок в Україні, на жаль, і в нинішньому році не показує стабільного зростання. Хоча у 2015му не було такого стрімного падіння, як, скажімо, торік, коли обсяг реклами скоротився майже вдвічі до рекордно низьких показників за останні 10 років – 382 мільйонів гривень. Навіть у 2013-му , коли на сході України не було боїв і ситуація була більш-менш стабільною, польський ринок реклами був у п’ять разів більшим за український, а російський — у 15 разів.

Найгірша ситуація з рекламою у друкованих ЗМІ. Порівняно із минулим роком продаж реклами в українських газетах і журналах зменшився на 21%. У 2014-му її продали на 1,67 мільярда гривень, а в 2015-му – лише на 1,32 мільярда. Невтішні прогнози і на наступний рік. Експерти кажуть, що рекламний ринок впаде ще на 5,5%. Судячи із тиражів преси, українці менше читають друкованих видань, натомість більше вільного часу проводять біля телевізора чи комп’ютера.

Хоча цьогоріч ринок зовнішньої реклами підтримали політичні бюджети, вони не входять до загальної соціологічної статистики. Порівнянно із минулим роком продаж зовнішньої реклами становив 1,03 мільярда гривень, цьогоріч він упав до 952 мільйонів і знизився на 7,5%. Хоча для 2016 року експерти прогнозують зростання на 10%. Незначне збільшення зростання пояснюють тим, що нині компанії віддають перевагу більш мобільним інформаційним стендам, що значно дешевші, стійкіші до метеофакторів та простіші у транспортуванні.

Є і приємні новини. Ринок онлайн-реклами у 2015 році зріс на 11,3% і демонструє стабільне зростання. Загальний обсяг рекламного бюджету цього року становив 2,36 мільярда гривень, повідомляє Всеукраїнська рекламна асоціація. Експерти прогнозують, що наступного року зростання становитиме 17%, а обсяг ринку сягне 2,75 мільярда гривень.

У сегменті банерної реклами, оголошень у соцмережах і rich media (інтерактивна реклама з відео, аудіо та іншими елементами) в нинішньому році рекламодавці залучили 680 мільйонів, а в сегменті спонсорства – 120 мільйонів гривень.

Хоч інтернет-реклама цьогоріч зайняла третю частину всього рекламного ринку України, вона поступається телевізійній, яка в 2015 році з майже нульовою динамікою підскочила на 15-20%. У 2016 році, за оцінками експертів, зростате на 16%.

Як вважає секретар парламентського Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Олена Кондратюк, для українського рекламного ринку необхідно як мінімум п'ять років, щоб повернути його до рівня у 2013-го.