НАПЕРЕДОДНІ 

Національна філармонія розпочинає 149-й концертний сезон
 

Його відкриє виступ Академічного симфонічного оркестру Національної філармонії під орудою Романа Кофмана, соліст — Джозеф Лін (скрипка, США). У концерті також візьмуть участь церковний хор хлопчиків та юнаків м. Базеля (Швейцарія), який у Києві виступить уперше. В програмі «Аrboretum Musicale» звучатимуть рідкісні твори XVIII ст. для двох клавесинів. У свою чергу Національний камерний ансамбль «Київські солісти» (диригент — Кирило Карабиць) запропонує слухачам виконання творів Березовського, Бортнянського, Моцарта і Гайдна.

Та й загалом, за словами художнього керівника філармонії народного артиста України Володимира Лукашева, наступний сезон вирізнятиметься особливою насиченістю музичних афіш, новими європейськими іменами, розмаїттям представлених форм і жанрів філармонічного мистецтва. У 149-му концертному сезоні Національна філармонія започатковує ще два нових абонементи —  «Оркестровий дивосвіт — від першоджерел до сучасності» спільно з Національним академічним оркестром народних інструментів України, а також  «Історія класичної гітари. Портрети композиторів» для дітей середнього і старшого шкільного віку. «Таким чином ми прагнемо принести нашій постійній слухацькій аудиторії справжню насолоду і залучити нових слухачів у коло прихильників високого мистецтва», — наголосив художній керівник.

Подіями сезону стануть виступи виконавців, які зажили світової слави, — піаністки Елісо Вірсаладзе, скрипаля Олега Криси, диригента і скрипаля Валентина Жука, естонського ансамблю старовинної музики «Хортус Музікус», а також ювілейні авторські концерти композиторів  Євгена Станковича, Валентина Сильвестрова, Михайла Степаненка, Юрія Іщенка.

Тим часом генеральний директор філармонії професор Дмитро Остапенко наголосив, що артистична діяльність не обмежується виступами в Колонному залі імені М.Лисенка. За минулий сезон колектив дав 1400 концертів на виїзді, з них 980 — у школах та інших навчальних закладах. А це не лише пропаганда високого мистецтва, а й прищеплення справжніх духовних цінностей молоді. На жаль, важливі для духовного розвитку нації аспекти влада не враховує при складанні і затвердженні кошторису для філармонії. Більше того, ділився тривогою Дмитро Остапенко, напередодні відкриття сезону, окрім творчих турбот, клопоту додають фінансові. Мало що бракує коштів для підвищення зарплати, треба заробляти, аби виплачувати гонорари запрошеним відомим виконавцям. Тривожить і стримує творчий пошук те, що нині обмірковують плани реорганізації оплати праці, за яких зарплати всіх творчих працівників можуть зрівнятися під один гребінець. Якщо це станеться, то буде руйнація, особливо оркестрів, хорів, ансамблів. Якщо всі стануть рівними, наголосив керівник, усі будуть сірі. А це не на користь ні колективу, ні глядачам, ні державі загалом.