Фото автора

Дороги на Придесенні нагадують розрізані на смужки клаптеві ковдри. Їдеш, як мовиться, від пункту А до пункту Б і бачиш усе те розмаїття: то густі аплікації ямкового ремонту, то поворот зі свіжим асфальтом — явно фермер постарався для свого села, то  вибоїни, то щебінка, що гучно вдаряється об дно транспортного засобу.

Про новозбудовані шляхи не чутно було кілька років. Хіба що лісівники в глушині додавали собі кілометри транспортних артерій для вивозу деревини та деякі керівники сільськогосподарських підприємств одягали ∂рунтовки в лискучий асфальт — для зручного проїзду і собі, і людям.

Асфальтівку відкрили з  оркестром

«Щоб одноразово закрити всі дорожні проблеми в області, потрібно 12 мільярдів гривень», — каже голова Чернігівської обл?держадміністрації Валерій Куліч.

Відчутним поштовхом до зрушення цієї важливої справи стали надані цьогоріч Кабміном  480 мільйонів гривень на  утримання та поточний ремонт шляхів. Крім того, з обласного бюджету вперше за останні 6 років планують спрямувати в межах 40—60 мільйонів гривень на місцеві дороги. Тож робота закипіла в різних куточках регіону  і на різних напрямках. Незабаром радісна подія сколихнула місто Остер на півночі Козелецького району: є дорога, та ще яка! Її відкриття місцеві жителі зустрічали духовим оркестром. Незважаючи на спеку, людей зійшлося стільки, що заповнили все перехрестя в центрі. Ще б пак — місто, яке саме є історико-культурним центром з пам’ятками архітектури давньокиївської доби та Середньовіччя, вдало розташоване на лінії з’єднання  Києва з центром Північного оперативного командування Міноборони країни (селище Гончарівське) та навчальним центром Міноборони України (селище Десна), а ще — з об’єктами національного і культурного надбання природно-заповідного фонду. Сюди масово їдуть жителі і гості області, аби оздоровитися і відпочити. Хороша дорога була вкрай потрібна. І її нарешті зробили.

Остерці кажуть, що коли приїхали робітники і почали будувати нове покриття, то мешканці приходили подивитися як на диво. Висока організація виробництва, сучасна технологія виконання робіт, технічне забезпечення продемонстрували  відмінну якість роботи за над?звичайно високих темпів її виконання. Відтепер нова красива дорога — ніби ворота до красивого і квітучого козелецького краю.

Початок є

«Це свято і для дорожників, тому що це перший об’єкт поточного ремонту, який ми відкрили з 2011 року, — констатує начальник служби автомобільних доріг у Чернігівській області Володимир Гузема. — П’ять років у нас не було можливості показати, що ми є і можемо та хочемо працювати. Щодня отримую багато листів зі скаргами на нашу мережу доріг. Не думайте, що ми, дорожники,  на це не зважаємо. Просто кілька років поспіль не мали змоги нормально працювати. У цьому році має бути ще 5 таких приємних подій як мінімум. І в серпні, і у вересні радуватимемо відкриттям доріг».

Гроші надано, і тепер завдання — ефективно їх освоїти. Питання про розподіл коштів виносять на сесію обласної ради, яка й затверджує витрати на ремонт доріг. Усе робиться прозоро — гроші розподіляють з урахуванням кількості населення і протяжності шляхів того чи того району. Втім, керівники області не приховують, що пріоритет надають дорогам, що забезпечують підвезення дітей до опорних шкіл. Зокрема голова Чернігівської обласної ради народних депутатів Ігор Вдовенко завважив, що реформи у всіх сферах нашого життя ідуть не дуже рівно, подекуди складно. Та найважливішим є питання комфортного життя громадян країни. Прагнення покращити шляхи — це прагнення жити за стандартами Європи.

Нині активно обговорюють зміни системи облавтодорів і райавтодорів. Розглядають можливість їх передачі обласним та районним держадміністраціям. При цьому чітко окреслюється проблема з їх фінансуванням. Свого часу було створено так званий дорожній фонд, але ця ідея не спрацювала. Втім, фахівці вважають, що до неї можна повернутися. Є сенс у тому, щоб дорожній збір, який входить у вартість пального, потрапляв у дорожній фонд і на ці кошти ремонтували автомобільні дороги.

Валерій КУЛІЧ,
голова Чернігівської обласної 
державної адміністрації:

— Якісне транспортне сполучення — одне з головних завдань органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Нині  ми багато говоримо про оптимізацію медичної, освітньої мережі. Слід показати людям, як возитимемо лікуватись, а їхніх  дітей — навчатися. Наша прерогатива — дороги і ще раз  дороги. Без розвитку транспортної мережі неможливо розвинути нашу інфраструктуру та економіку.