«СВЯТА АННА». Нещодавно відреставрований шедевр Леонардо да Вінчі «Мадонна з немовлям і Святою Анною» (1519 рік) та подвійна версія Мони Лізи – головні приваби нової виставки у Луврі, яка дає відвідувачам змогу зануритись у творчу спадщину Великого Майстра епохи Відродження.

Куратор виставки Венсан Дельювен:

«Свята Анна» – остання картина Леонардо да Вінчі, над якою він працював 20 років. 20 років роздумів, удосконалення, і це – лише часточка спадщини Леонардо, що дозволяє нам простежити усю послідовність його творчості. Ми можемо наблизитись до його медитацій, його уяви, його сумнівів, фактично, можемо зрозуміти функціонування цього неймовірного генія італійського Відродження».

Виставка обєднує майже130 ескізів та етюдів як самого Леонардо, так і його учнів.

Ще один «гвіздок» виставки – подвійна версія таємничої Мони Лізи.

Відновлена картина одного з учнів майстра в даний час вважається такою, що була написана одночасно з оригіналом.

Мона Ліза з музею Прадо – ще одне підтвердженя того, що техніка, яку використовував Майстер, була занадто складною для того, аби її можна було відтворити.

Куратор виставки Венсан Дельювен:

«Джоконда з музею Прадо має нове обличчя, адже нещодавно була відреставрована, вперше після реставрації її представлено лише кілька тижнів тому. Раніше навколо її обличчя все було чорне: якось її власник вирішив, що йому не подобається краєвид і тло цілковито замалювали чорною фарбою.

Завдяки останнім відновленням ми можемо заново відкрити цей пейзаж, це було немов одкровення, оскільки стають явними чимало деталей, яких не видно на оригінальній картині.

Цікаво, коли порівнюєш версії учнів з версією самого Леонардо, у цьому разі – Мону з музею Прадо та оригінал з Лувру – стає зрозуміло, що учні навіть не намагалися наслідувати майстра в його живописних ноу-хау.

Вони використовували таку саму блакитну палітру, розміри картин – теж такі самі, як у Леонардо, вони використовували ті самі живописні ефекти тощо, проте ту тонку гру світлотіні (те, що ми називаємо «сфумато») – цього вони навіть не намагалися наслідувати, оскільки добре знали, що ніколи не досягнуть цього, це мистецтво, яке ніхто й ніколи не зміг би досягти, і якого ніхто ніколи не досягнув за цілу історію живопису».

Виставка «Свята Анна, останній шедевр Леонардо да Вінчі» відкрилася для публіки 29 березня і триватиме до 25 червня. 

Copyright © 2012 euronews